[Epitesz-barkacs] Fűtés mennyire?

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2022. Jan. 4., K, 08:25:22 UTC

Sziasztok!
Szia Tibor!

Hasonló helyzetben vagyok én is két esetben is.
Szintén társasház, de egymás melletti lakásokkal. Ennél ez az első tél a
mostani, amikor üresen áll.
Egy kb 25 éve történt csőtörés óta a garázsban jön fel a kpe cső és kb 20
cm magasan van a csatlakozó, ahonnan rézcső megy tovább.
A garázsban nincs fűtés.
Még novemberben néztem néhányszor és akkor 3 Celsius volt a padlószinten a
falnak támasztott hőméső szerint.
Én ilyet vettem, amit a csőre rögzítettem:
https://www.agroelectro.hu/hu/termek/futokabel-termosztattal-18-m

Nálam is van vízvezeték a falban, de annak elfagyásától nem félek, ha nem
lesz legalább egy hétig éjjel -15, nappal - 10 Celsiusnál kevesebb.
A fűtés valahol 5 - 10 Celsius környékén van, és a gázórán látom, hogy van
gázfogyasztás.
Ha nem szélső lakás lenne, akkor fűteni sem kellene.

Milyen gyakran tudsz odamenni ellenőrizni?
Szerintem, ha 3 - 5 Celsius van a lakásban, akkor nem fog befagyni, hiszen
a vízvezeték normál esetben a fal belső felében megy.
Esetedben alulról és oldalról is jön valamennyi hő, ami jó nyílászárók
esetén elég lehet.

Szoktam látogatni egy tömésfalas házat is.
Ennél a föld alatt jön be a vízvezeték és egy közlekedőben felmegy 2
méteres magasság fölé.
Csak belső falban megy vízvezeték.
Az elmúlt 6 évben nem fagyott el és a wc csésze sem lett víztelenítve.

Harmadik eset:
A nyaralónkban szilveszterezett valamikor 2008 környékén a fiam.
Mi ott voltunk valamikor december 27 - 28 környékén, akkor még nem volt
befagyva.
Fiam a haverokkal kiment 31-én délután, estefelé. Akkor be volt fgyva a
cső, nem volt vizük, kb éjfélig.
Addigra olvadt ki.

Igaz, a vizesblokkban nincs fűtés, egy fallal arrébb tüzeltek egy kályhában.
Mivel a ház 2005-ben lett felújítva, nagy valószínűséggel műanyag csövek
vannak a falban.
A mosdókagyló csaptelepében 1-2 évente cserélnem kell a betétet, de az csak
kb 500Ft darabonként.
Valószínűleg ott marad egy csepp víz, ami megfagyva megsérti a záró
felületet.
A nyaraló külső fala maximum 20 cm vastag és akkor még egy fenyőfa déli
oldalról árnyékolta.

Üdv. Tibi