[Foto] zeneszportrek, kontra
Imre Zoltán
imre at radio.szote.u-szeged.hu
2004. Nov. 8., H, 21:56:05 MET
>
> Zoli, veled vitatkoznom kell.
Egyaltalan nem kell, de vitatkozzunk! :-)
> Amitől feljönnek a hátterek, az a hosszú
> exponálás, ez tiszta. De első redőnyre szinkronizálva nem lesz olyan szép,
> mert villanás, és utána csíkhúzás, azaz felülírja a külső
> környezet fénye az előtér alakjait.
Nem jo, mert ha elfogadom a te logikadat, az azt jelentene, hogy a masodik
redonyre szinkronizalasnal azert nem lehet szep a kep, mert a kulso
kornyezet fenyei altal mar eleve osszepiszkitott hordozora vetul a villanas
fenye. :-) Ha adott parameterekkel dolgozol (adott zarido, adott kornyezeti
feny, adott vakufeny), akkor csak az a kulonbseg a ket dolog kozott, hogy a
kornyezeti feny a vakuvillanas elott, vagy utan kerul a hordozora; de
feltetlenul rakerul.
Minosegileg tehat nincs kulonbseg a ket eljaras kozott. Akkor mi a
kulonbseg? Az, hogy az elso redonyre szinkronizalaskor a mozgo tema csikot
tol maga elott, a masodik redonyre szinkronizalaskor csikot huz maga mogott.
Az elobbi furcsa latvany, az utobbi kozelebb all a mindennapi kepi
elvarasainkhoz. Allo tema eseteben peldaul teljesen mindegy, hogy elso vagy
masodik redonyre tortenik a szinkron.
Mondjuk azt sem ertem, hogy egy koncerten nem teljesen mindegy, hogy a
dobvero alatt vagy folott latszik a bemozdulas? Nem mindegy, hogy a bogo
vonojat most huzzak vagy vonjak? Ugy erzem, ez az egesz
hanyadik-redonyre-szinkron jelen esetben tul van dimenzionalva. Egy
sportrendezveny kapcsan mondjuk valoban kellemetlen, ha a jatekos csikot tol
maga elott, pont mint a labda. Azt meg nem hiszem hogy egy jazz-zenekar
sprintet vagna le a csehoban. :-) IMHO sokkal fontosabb, hogy a fotosunk jo
helyen legyen, nyugodt korulmenyek kozott tudjon dolgozni, elvarasainak
megfelelo nyersanyagot tudjon kivalasztani; az, hogy melyik redonyre
szinkronizal, az szerintem ezesetben irelevans.
Imre Zoli
További információk a(z) Foto levelezőlistáról