[Foto] zeneszportrek, rekontra

Bodnar Robert bodnar.robert at freemail.hu
2004. Nov. 9., K, 13:26:44 MET


Nem nagyon értek veled egyet, de sebaj. A hivatkozott billentyűs képnél pl.
ha akkor nyomod meg a gombot, amikor a pasas visszafelé megy a
szintetizátortól, és első redőnyre villantasz, akkor PONTOSAN ugyanezt a
képet kapod. Ugyanígy ha első redőnyös szinkronnal elkapod a dobost, amikor
a dobverője elhagyja a dob felületét, akkor ugyanazt a képet kapod, mintha
második redőnyre szinkronizálva a dob felé mozgás közben örökíted meg.
Szóval ilyen esetben nincs jelentősége annak, hogy milyen a szinkron. Egy
ugráló vagy egy doboló ember esetén szerintem vakszerencse, hogy melyik
fázisban nyomod meg a gombot. De első redőnyre szinkronnál legalább tudod,
hogy mi lesz a képen a vaku által erőteljesen exponálva, míg a második
esetben csak a szerencse dolga, hogy a hosszú expó végén villanó vaku ne
akkor kapja el a pasast, amikor éppen hátrafordul, és nem látszik belőle
semmi érdemleges...

Róbert




> Sziasztok!
>
> Egy levélben válaszolok mindenkinek....
>
> "Ami egyszer már rá lett exponálva a filmre, azt már nem írja felül
> semmi. A második redőnyös villantásnál van először a csíkhúzás, majd a
> csíkra exponálódik a figura a vaku sokszor erősebb fénye által. Első
> redőnynél először van az erős villanás, utána erre exponálódik a csík."
>
> Bere Mario: Igaz, rosszul fogalmaztam, hiába, mindíg rohanok. Nem írja
> felül, persze, de egy mozgás által húzott csik első szinkronnál
> benne lesz a
> vaku által rajzolt éles képben, amíg a második szinkronnál annak
> "befejezése" lesz, azaz nem csúszik bele. Remélem, most tudtam
> közérthetően
> fogalmazni :)
>
> "Minosegileg tehat nincs kulonbseg a ket eljaras kozott. Akkor mi a
> kulonbseg? Az, hogy az elso redonyre szinkronizalaskor a mozgo tema csikot
> tol maga elott, a masodik redonyre szinkronizalaskor csikot huz maga
> mogott."
>
> Bere Mario: Szerintem sincs minőségileg különbség, de az én szigorúan
> SZUBJEKTÍV véleményem szerint sokkal szebb a második szinkronos
> kép egy jól
> megvilágított koncertről.
>
> "Mondjuk azt sem ertem, hogy egy koncerten nem teljesen mindegy, hogy a
> dobvero alatt vagy folott latszik a bemozdulas? "
>
> Bere Mario: Szerintem nem, mert a mozgás helye irányú érzetét nam egy
> halványuló fénycsóva kelti a mozgás irányábBA, hanem egy erősödő
> vonal kelti
> a mozgás irányáBÓL.
> Példa:
> http://www.mario.hu/feszt/szelid/szelid_2_007zsuzsa.jpg
> Itt nagyon zavaró lett volna első szinkronnal, ha a vargazsuzsa fejében
> csúzsott volna el az arca. Így sem érződik nagyon dinamikusnak,
> de legalább
> látszik az arc, a háttér és a fények.
>
> http://www.mario.hu/feszt/szelid/szelid_2_028anima.jpg
> Itt szerintem csak így nyer értelmet a mozgás, látjuk, hogy zenélés közben
> előrehajol a delikvens. Ez így jó, fordítva azt jelentené, hogy felkapja a
> fejét. Mint ahogy a dobverő is ütés helyett felfelé mozogna. De csak
> SZERINTEM, nem kell mindenkinek így látnia persze.
>
> "Szoval ez egy munkahelyi jazz-koncert lesz egy irodahazban, cigifust nem
> lesz mert dohanyozni tilos, sotet az lesz mert bar nagy ablakok vannak, de
> este 7-kor kezdenek, ezt irtam. Meg azt is, hogy feher plafon van, azt
> mondjuk nem irtam hogy kb. 3 meter magas az egesz, ugyhogy szerintem a
> plafonra villantas az eleg jo hatasfokkal mukodhet. Szinpadi vilagitas az
> viszont nem lesz, ..."
>
> Bere Mario: Ha nincs semmi deirekt világítás, akkor egészen más a helyzet,
> akkor nincs értelme vacakolni, hanem a legjobb indirekt világított képekre
> kell törekedni. Szerintem.
>
> "És mi van, ha valakinek nincs második redőnyre szinkronizálás? Nincs
> valami barbartrükk, amivel hasonló hatást lehetne elérni? Olyan vad
> ötleteket láttam már itt a listán, hátha :)
>
> Bere Mario: Én nem tudok megoldást arra, ha nem tudja a vaku a második
> szinkront... valaki, aki jobban ért a vakukhoz? Engem is érdekelne :)
>
> > Például itt: http://www.mario.hu/pic/refpic/asian.jpg
>
> Ez ugye állvány nélkül készült? Most lehet, hogy csak hirtelen nem esik
> le, de itt a vaku világítja be a hátteret, igaz? Vagyhogy?"
>
> Bere Mario: Csak kivételes esetekben dolgozom álvánnyal koncerten, ez is
> kézből van. Az árnyékot itt a vaku csinálja, nem volt túl sok fény, csak a
> zöld oldalról, ami a csíkot csinálja.
>
> Üdv mindenkinek! Mario
>
>
>




További információk a(z) Foto levelezőlistáról