[Foto] zeneszportrek, ultrakontra egyszer es mindenkorra

Bere Mario - MARIO.HU bere at mario.hu
2004. Nov. 9., K, 14:54:09 MET


****************************************************************************
****
>>From: "Bodnar Robert" <bodnar.robert at freemail.hu>

>>Nem nagyon értek veled egyet, de sebaj. A hivatkozott billentyűs képnél
pl.
ha akkor nyomod meg a gombot, amikor a pasas visszafelé megy a
szintetizátortól, és első redőnyre villantasz, akkor PONTOSAN ugyanezt a
képet kapod. Ugyanígy ha első redőnyös szinkronnal elkapod a dobost, amikor
a dobverője elhagyja a dob felületét, akkor ugyanazt a képet kapod, mintha
második redőnyre szinkronizálva a dob felé mozgás közben örökíted meg.
Szóval ilyen esetben nincs jelentősége annak, hogy milyen a szinkron. Egy
ugráló vagy egy doboló ember esetén szerintem vakszerencse, hogy melyik
fázisban nyomod meg a gombot. De első redőnyre szinkronnál legalább tudod,
hogy mi lesz a képen a vaku által erőteljesen exponálva, míg a második
esetben csak a szerencse dolga, hogy a hosszú expó végén villanó vaku ne
akkor kapja el a pasast, amikor éppen hátrafordul, és nem látszik belőle
semmi érdemleges...

>>Róbert

****************************************************************************
****


Bere Mario:
De könyörgöm, miért kellene FORDÍTVA gondolkodni? Mi a fenéért találták ki a
második rendőnyre való szinkronizálás lehetőségét? Úgy unatkoztak? Pont
ezért, hogy ne kelljen fordítva, visszafelé kézenállva fotózni. A másik
dolog, hogy nem a vakszerencse alapján szoktam fotózni! Ha fotóztál már
koncertet, akkor tudod, hogy a zenészek visszatérő mozgásokat végeznek,
ezeket pár fázis figyelés után elsőre le lehet kapni! Az egy harmincad nem
olyan hosszú, hogy nagyon elmászkálhasson az alany, ha mégis, akkor két
kocka... nagy ügy.

A belelógásról pedig ennyi:
http://mario.hu/elso.jpg

http://mario.hu/masodik.jpg

Nézd meg, melyik tetszik jobban, és mondd meg, ha a pofa a nyíl irányába
mozog, akkor melyik a jobb?? Melyik a valósághűbb?  Az első redőnyös képen
úgy néz ki, mintha hátrafélé mozogna, és zavaros lesz! Szerintem :)


****************************************************************************
****
>>From: Imre Zoltán <imre at radio.szote.u-szeged.hu>

>>Vegyunk egy Mercedest! (Jo otlet, csak adjon ra valaki penzt.) :-)
Fotozzuk
le elso redonyre szinkronizalva, es lassuk! A kocsi persze halad. Szoval
redony nyilik, vaku zutty, nyakononti fennyel, amely kirajzolja a Mercit a
filmen. Majd a zar zarodasaig a kornyezeti feny szep halvanyan rajzolja
tovabb, es mivel mozog a kocsi, igy persze egy bemozdult csikot fog
lekepezni. Nos, ha tetszik, ha nem tetszik, van csikhuzas.

>>Szinkronizaljunk a masodik redonyre! A redonyzar kinyilik, a kornyezeti
feny
kirajzolja a Mercinket a filmen, amely mert mozog, termeszetesen egy csik
lesz. Most elvillan a vaku, kirajzolja a kocsi kepet elesen, kimerevitve, es
maris bezar a redonyzar.

>>Van csikunk? Van csikunk. Mindketto eseteben van csikunk? Mindketto
eseteben
van csikunk. Az elso esetben a csik a targy elott van, a masik esetben a
targy mogott. Elso redonyre villantaskor a Mercink a hatso szelvedoje
csuszik az utasterbe, masodik redonynel meg az elso szelvedo. Szoval ez a
"nem csuszik bele" ez szamomra teljesen ertelmezhetetlen kitetel.

>>Haaat; megemelem a kalapomat elotted, ha veletlenszeruen eledtett
koncertkepek kozul megmondod, hogy melyiknel hova volt a vaku
szinkronizalva.....


****************************************************************************
****

Bere Mario:
Itt is azt kérdezem, hogy miért kellen mindet PONT FORDÍTVA tenni, ha
csinálhatnánk normálisan is. Egyébként az első redőnyös képnél olyan lenne,
minta a kocsi GYORSAN TOLATNA. Ha jó képet akarnál csinálni, akkor rá kellen
venni a sofört arra, hogy a valóságban is tolasson, és úgy fotózd. Akkor
lenne jó. Szerintem :)

Nézz meg egy rajzfilmet, karikatúrát, hogyan ábrázolják a mozgást?? Erösődő
kis csíkokkal, vonalakkal a MOZGÁS IRÁNYÁBÓL! Nem a mozgás irányába.
Csak tudják már.
Neked is felteszem a kérdést: Minek fejlesztették ki a második
redőnyszinkront??? Ha nem ezért.

Emeld a kalapod :), mert pontosan tudom: minden képem (nem kevés van), ami
hosszú idejű, az MÁSODIK REDŐNYRE szinkronizált vakuval készült.

De szerintem ennyit érdemelt a téma, ne ragozzuk. Nekem bejött, másnak lehet
hogy nem.

Bere Mario





További információk a(z) Foto levelezőlistáról