[Foto] buheratorok! Egy-ket jotanacs
Németh János
njgynjgy at gmail.com
2006. Jún. 5., H, 10:30:08 MET DST
Tamás!
Persze, hogy nem vagyunk egyformák. Én csak a saját tapasztalatomról írtam.
A mi cégünk központja Dortmund mellett van ( Budapestről kb. 1300 km, cca.
ugyanannyira van ez a luxemburgi hely is), és rendszeres viszünk oda 10-15
fős csoportokat továbbképzésre. A buszokat egy konferenciaturizmusra
specializálódott cégtől béreljük, vagány sofőrökkel. Nos egyszer sem
sikerült nekik 14-15 óránál gyorsabban abszolválni a feladatot. OK, vonjál
le másfél órát (mi útközben megállunk a vendégeket reggeliztetni és
ebédeltetni). Akkor ugye 1300 km / 13 óra = 100 km/óra átlagtempó jön ki.
Ezt még személygépkocsival is nehéz produkálni, nemhogy busszal, vagy
furgonnal. Mert azért van három határ, ahol megállíthatják, meg pisilni is
meg kell állni, még ha ketten vezetnek is + ezeknél a nagy hajtásoknál
szoktak kijönni azok a műszaki problémák is amiket otthon nem vesznek észre.
Nálunk is volt kétszer is amikor Németország kellős közepén (este, munkaidő
utáni időpontban kellett szervízt keresni útközben). Egy szó mint száz, ne
ti szabjátok meg a fuvarosnak, hogy milyen tempóban menjen, és nappal vagy
éjszaka vezessen, hanem döntse ezt el ő, mert az ő kezében van az élete és a
rakomány sorsa. Elég ha tudja, hogy hol, mikor kell jelentkeznie
Luxemburgban, a többit bízzátok rá.
Egyébként jó utat és sikeres hazaszállítást kívánok nekik.
NJ
----- Original Message -----
From: "dMT alias Medve" <moso-t at prolan.hu>
To: "Foto-lista a fenykepezeserol" <foto at iit.bme.hu>
Sent: Sunday, June 04, 2006 9:28 PM
Subject: Re: [Foto] buheratorok! Egy-ket jotanacs
: NJ> Szerintem 2 sofőrrel 2 nap, 1 sofőrrel 3 nap kell! Többrendbeli
: NJ> ÉszakRajna-Westfália-i bérelt buszos utazási tapasztalatból
: NJ> mondom, hogy ennél gyorsabb fordulót erőltetni felesleges
: NJ> kockázatot jelent. Kora reggeli indulás és kizárólag nappali
: NJ> vezetés ajánlott.
: Hát lehet, hogy igazad van, lehet, hogy nem.
: Kérdés, hogy Tekus mennyire bevállalós. Én pl. kifejezetten szeretek
: éjszaka vezetni.
: Nem tudom mit bír a kisbusza. Nem egyszer látok 140-160-nal menni két
: tonna hasznos terhelésű járműveket, nem tudjuk az övé milyen, milyen
: állapotú, milyen a vezetési stílusa, ettől nagyon függ az idő, mert az
: autópályán az ilyenek határozzák meg a sebességet. (Hétköznap, ha
: nincs éppen nyaralni indulók rohama.)
: Indultam már haza du. 17h-kor Kölnből, Ladaval. És fiatalabb koromban
: nem jelentett gondot 48 óra fennmaradás.
:
: NJ> Kint az ismeretlen helyszin megtalálása, az eladóval való
: NJ> találkozás, rakodás, esetleges egyéb ügyintézés, stb. akár fél
: NJ> napot is igénybe vehet.
: Remélem ad pontos címet, ha kell, kölcsönadok Tekusnak egy GPS-t, az
: fordulóra bemutatja, mikor, hol, hogyan kanyarodjon és a házszámig vezeti.
: Én már pár éve mindig így megyek ismeretlen helyre. (Na jó, annyi
: hátránya van, hogy időnként belevezet a csúcsba, mint múltkor
: Münchenben, de akkor elmegyek amerre szabad utat látok, a GPS meg
: áttervezi az útvonalat.)
: A rakodás persze lehet hogy sok. Pár órát biztos igénybe vesz,
: valahonnan előhozni a cuccot és úgy betenni az autóba, hogy ne
: guruljon szét minden.
:
: NJ> A költségelszámolással kapcsolatban pedig célszerű a végén még egy
: NJ> végelszámolást csinálni az előre nem látható költségek miatt.
: Persze, hiszen azt sem tudjuk, hova kell menni, egyelőre csak egy
: nagyon jó indulatú becslést adott Tekus. (*)
:
: --
: dMT alias Medve
:
: (*) 30Ft/km-t írt. Amikor a cégünk két éve 60Ft/km alá akarta
: korlátozni a saját autó költségtérítést, akkor nagy felháborodás lett.
: Nekem kb. 100Ft/km a teljes költségem, igaz én autózásban nem (sem?)
vagyok
: normális.
:
További információk a(z) Foto levelezőlistáról