[Foto] AF vs. MF (volt: megkovetem...)
dMT alias Medve
drmoso at prolan.hu
2006. Már. 27., H, 17:22:39 MET DST
T> Régen az árban látványosan elkülönült a fénymérõs és a fénymérõtlen
T> változat, most ez valószínûleg nem lenne. Az mf meg olyan kicsi
T> lenne a kereslet, hogy nem éri meg legy ártani. Mondjuk 1000 db-ot?
No, azért ennél szerintem többet el lehetne adni.
Még filmesbõl is, van kereslet pl. az M42-es vázra.
T> Az mf fejlesztési költséget kifizetnéd plusszban?
Persze!
T> Az egyedi gyártás, csomagolás, szállítás, kezelés költségét
T> kifizetnéd plusszban?
Aki ma kis sorozatú gépet, Bessát, Zeiss Ikont, stb. vesz, az mind
kifizeti ezeket.
T> Nem hiszem, mert nem 100 dollárról van szó szvsz, hanem sokkal
T> többrõl. Lehetne gazdaságosan gyártani? Szerintem kizárt.
Kétféle piac van. Egyrészt van a mainstream, a fõ csapás. A nagy
gyártók erre mozdulnak rá. Itt óriási sorozatot lehet eladni. Mint
autóban a Golf kategóriában. De a gyárak mindig is keresik a piaci
réseket, a kielégítetlen rétegigényeket. Különösen, ha a piac kezd
telítõdni. Jelenleg a digit gépek piaca messze van a telítõdéstõl, meg
lehet élni a fõsodorból. De amint telítõdik a piac, a gyárak elkezdik
kihozni a résmodelleket. Persze ezek drágábbak, sok közülük bukás, de
lesznek jók is. Pl. az autóknál így születtek az egyterûek valamikor
tizenegypár éve. Autóknál tipikus résmodell a sportkocsi, a kabrió. A
terepjáró lassan már nem is résmodell, mert kiderült, hogy az emberek
egyáltalán nem elhanyagolható százaléka akar terepjáróval járni a
városban.
A fotózásban ilyen rések, a távmérõs gépek, az MF gépek.
T> Az az 1% nem fogja kitermelni a gépének az árát.
Az embereknek kisebb, mint 1%-a jár sportkocsival. Mégis lehet kapni
sportkocsit, szinte minden gyár rámozdul erre a kis piaci szegmensre
is. Vajon kitermeli az árát a Golf kabrió? Vajon kitermeli az árát a
Honda CRX? A Nissan 100? A Toyota Celica? Ki fizette ki a Toyota Supra
fejlesztésének az árát? Miért érte meg a Toyotának kifejlesztenie egy
ilyen résmodellt? Hány százaléka a Honda autóknak az NSX? Ki fizeti
annak a fejlesztési költségét? Ha a Fiatnak megérte megcsinálni pár
ember kedvéért a Panda 4x4-et, akkor miért ne érné meg a Canonnak,
hogy csináljon egy régi vágású interfésszel, MF-es keresõvel szerelt
EOS-3D-t? Nem kell nagy fejlesztés, csak elõ kell venni a polcról
valamelyik régebbi modell pentaprizmájának rajzait.
T> Arról nem beszélve, hogy ebbõl az 1%-nyi emberbõl 10% jobbra tenné
T> ezt a gombot, 15% balra, 38% középre, 21%-nak nem kell ilyen gomb,
T> 9%-nak két gombra kellene szátszedni, 7%-nak meg háromra. Így
T> összesen megvenné 0.4%, de még az is szidná, hogy rossz. :))))
Igen a Lamborghini tulajdonosok is folyton mennek reklamálni, hogy a
Pusztaszeri úton apróra harapdálták a nyelvüket. A Porsche
tulajdonosok mind szidják, hogy milyen szar a Carrera 4-es, mert az
anyós szatyra nem fér be a csomagtartóba.
>>T> Ráadásul rossz helyen van a tárcsája, nem ergonomikus, mert el kell
>>T> vennem a kezem a normál pozícióból.
>>Minek van rossz helyen a tárcsája?
T> A Pentax MZ5n-é.
Miért kellene elvinni? Próbáld meg mutatóujjal tekerni!
>>Pontosan! Ugyanazt mondjuk. Ezek szerint a 300D-ben ugyanaz a sw van,
>>mint az 1Ds-ben. Egyet kell fejleszteni, karbantartani, stb. Csak épp
>>a 300D-nél pár bittel le van tiltva egy csomó minden.
T> Ezt erõsen kétlem. Esélyesen a 10D kódja áll legközelebb, abban
T> tilthattak le dolgokat.
ÉS gondolod, hogy a Canonban két tök külön részleg fejleszti a Digic
DSP-k sw-jét, egyet a 10D-hez egyet az 1Ds-hez? Valószínûleg
újrafordítják, mert mások a méretek, nagyobb a kép, nagyobb a RAM, de
hogy 99%-ban tök azonos a sw, abban biztos vagyok.
--
dMT alias Medve
További információk a(z) Foto levelezőlistáról