Thu, 10 Aug 2006 21:44:06 +0200

anhuman <namuhna@freemail.hu>

Re: komponens vs package szerkezet

*** Felado: Paller Gabor <paller.gabor@chello.hu> ***

> Vagyis hierarchikus komponensmodelled van? Mi a komponenskezelo?
> Ez egy statikus vagy dinamikus komponensrendszer?
> Azert kerdezem, mert  ha dinamikus a komponensrendszer (ami Javaban
> eleg kezenfekvo),
> akkor semmi oka nincs annak, hogy a komponenshierarchiat Java
> osztalyhierarchiaban is lekepezd.
>
> Udv, Gabor
>
> javalist@javasite.bme.hu wrote:

Helló Gábor ...

  Nos hát igen. Ezért volt szükségem arra, hogy egy kompetens ember
reagálja le a dolgot.
Egy könyv alapján + sok-sok cikk alapján próbálom a modellt felépíteni.
Esetemben a komonesek logikai egységek, szigoru be és kilépési
pontokkal. Az objektumok elérését a láthatóság állításával (package
szintű / osztály szintű hozzáférés / örklődés megakadályozása final
osztályok alaklmazásával ), illetve megfelelően absztrakt struktura
kiépítésével ígyekszem megoldani.
A komponens kilépési/belépési pontjait facade objektumokkal oldanám meg.
Eddig ennyi ...
Konkrétan az feladat:
Grafikus szerkesztő program alkalmazások Gui felületének szerkesztéséhez
. Elég szigoru határokat húztam, kb 5 különálló főegységből épülne fel.
Ezek mindegyike önállóan funkcionális ( pl : deployer, persister,
editor, stb ... )
Ezeket az egységelket gondoltam komponens alapuakra. Persze ezeken belül
is lehetnek részkomponensek ( ennyire mélyen nem gonddoltam még át).
Most állítom össze a kompnensek kommunikációjáhóz szükséges
szerkezeteket, illeve a megvalósító osztályszerkezetet. És ennél akadtam
meg egy kicsit... bár triviálisnak tünik az előző levélben megírt
szerkezet, mégis lehet, hogy rosszul gondolom (gyakorlatom nem lévén benne)
  Mindezek alapján a kérdésedre nem is igazán tudok felelni, mivel nem
gondoltam a rendszer alá semmiféle keretrendszert ami ezeket kezelné.
Egyszerüen logikai egységekként kezelem a komponenseket a COD
módszertana alapján....

Röviden ennyi ... ne botránkozz meg túlságosan ... szegény ember vizzel
főz ... ;]

köszi a válaszod