[Java lista] Javagrund

Póta Szabolcs pota at irt.vein.hu
2006. Dec. 10., V, 19:02:06 CET

Sziasztok!

A Javagrund kezdeményezés nem halt meg, csak éppen a koordinátor személye
megváltozott (én lettem az új :), és egészen mostanáig a meglévő dolgok
átadása, illetve a jövőbeli stratégiai egyeztetések folytak. Való igaz, hogy
ebből a weboldalon - azon a pár híren kívül, amiket próbaképp felraktam -
még semmi sem látszik.

Jelenleg a magyarországi Java oktatásban érdekelteket keressük fel, és velük
közösen szeretnénk a portált tartalommal feltölteni és életre kelteni. Íme
egy részlet a számukra e héten elküldött körlevéből, talán akad más is, akit
érdekel a kezdeményezés:

"A portállal elindult kezdeményezés célja, hogy a Magyarországon oktatott
Java tárgyak országosan elismert minősítést kaphassanak. Terveink szerint ez
a minősítés nem csupán a tárgyak oktatási színvonalának emelkedéséhez
járulna hozzá, hanem az intézmények számára is országos elismertséget adna.
Együttműködve az érdekelt intézményekkel, tanszékekkel illetve csoporttokkal
a Sun Microsystems Kft. szeretne segítséget nyújtani ehhez a minősítési
folyamathoz. Ezt a már eddig is több intézmény rendelkezésére bocsátott
technikai eszközökkel, professzionális oktatási tananyagokkal, illetve
megfelelő együttműködés esetén az oktatók továbbképzésének támogatásával
szeretné elérni.

Természetesen ahhoz, hogy célunkat elérhessük, szükségünk van a Java
oktatásban résztvevők aktív együttműködésére. A tárgyak minősítési
feltételeit nem önkényesen megalkotott szabályozással, hanem az oktatókkal
közösen szeretnénk kialakítani. Ennek a támogatására indítottuk el a
portált, amely a kezdeményezés fórumaként működne, letölthető tananyagokkal,
hírekkel, a résztvevők információival és levelező listákkal. A portál
beindulásához így elengedhetetlen az Önök aktív hozzájárulása is."

Már jó páran visszajeleztek érdeklődve a kezdeményezés iránt, így lassan
ezekkel az információkkal elkezdem feltölteni a portált. Akit érdekelne a
dolog és nem kapott levelet, az privátban írjon nekem és felveszem vele a
kapcsolatot.

Ami a levelezőlistát illeti - ahogy azt Auth Gábor is írta - az jelenleg a
Javagrund szerverén fut. Sajnos a szeptember előtti archívumról semmit nem
tudok, de utána fogok járni és a kereshetőséggel kapcsolatban is intézkedem.

Bármilyen hozzászólást szívesen fogadok, sőt lehet, hogy jót is tenne a
portálnak egy kis nyilvános beszélgetés.

További szép napot mindenkinek,

Póta Szabolcs

  _____