[Java lista] JComboBox(hash)

bognár attila attila at netalfa.hu
2006. Dec. 14., Cs, 09:43:05 CET

szia,

szerintem érdemes lenne elolvasni egy swing tutorial és átnézni kicsit a
swing API-t, ugyanis a swing gyakorlatilag MVC felépítésű, minden
megjelenített elemnek van egy "Model" háttere, valamint egy "Renderer"
foglalkozik a megjelenítéssel. Ja, és OO :-)

az összetettségből kifolyólag több lehetőség is van megvalósítani azt,
amit akarsz:
- készítesz egy saját renderert
- amint egy másik kolléga írta a "bab" toString metódusát
felüldefiniálod, esetleg az equals-t is.

jelen esetben valószínűleg a második egyszerűbb.

üdv,

attila

ui: azért lássuk be, hogy egy hash alapú combobox nem feltétlenül lenne
célravezető, hiszen fontos a sorrend, egy hash pedig ilyen apróságokkal
nem foglalkozik. ha mégis ilyen kell, akkor kell egy saját
ComboBoxModelt csinálni, ami biztosítja a funkcionalitást valamilyen
módon. nem nehéz. hogy miért nem így van alapból? mert ez alapvetően nem
OO és ez a megvalósítás gyengítené a rugalmasságot és a lehetőségek
tárházát, esetleg rossz irányba vezetné el a tisztelt fejlesztők
fantáziáját :-)