[Java lista] JComboBox(hash)

Laja laja at freemail.hu
2006. Dec. 14., Cs, 13:49:17 CET

Hali!

> szerintem érdemes lenne elolvasni egy swing tutorial és átnézni kicsit a
> swing API-t, ugyanis a swing gyakorlatilag MVC felépítésű, minden
> megjelenített elemnek van egy "Model" háttere, valamint egy "Renderer"
> foglalkozik a megjelenítéssel. Ja, és OO :-)

Van még kiválasztás modell is, azt kihagytad :) (igaz comboboxnál pont
nincs ;)

> az összetettségből kifolyólag több lehetőség is van megvalósítani azt,
> amit akarsz:
> - készítesz egy saját renderert
> - amint egy másik kolléga írta a "bab" toString metódusát
> felüldefiniálod, esetleg az equals-t is.
>
> jelen esetben valószínűleg a második egyszerűbb.

Tudnál esetleg mondani egy cimet, ahol valami leiras van, hogy pontosan
mely rutinokat is kellene átírni? Vagy egy példát, vagy valamit?
(Az eredeti kérés is ez volt :) Nem vagyok túl gyakorlott javaban... :(

> ui: azért lássuk be, hogy egy hash alapú combobox nem feltétlenül lenne
> célravezető, hiszen fontos a sorrend, egy hash pedig ilyen apróságokkal
> nem foglalkozik.

Ez mondjuk inkabb a hash megvalositas hianyossaga, hogy nincs sort... :)))
De ha nem tetszik a hash, lehet felolem 2 vector vagy tömb vagy akármi,
lényeg hogy kulcs-érték párokkal dolgozzon.

> ha mégis ilyen kell, akkor kell egy saját
> ComboBoxModelt csinálni, ami biztosítja a funkcionalitást valamilyen
> módon. nem nehéz.

Biztosan nem, ha már csináltál ilyet... ;)

> hogy miért nem így van alapból? mert ez alapvetően nem
> OO és ez a megvalósítás gyengítené a rugalmasságot és a lehetőségek
> tárházát, esetleg rossz irányba vezetné el a tisztelt fejlesztők
> fantáziáját :-)

Miert nem oo? Most is megadhatsz mondjuk vectort, az akkor nem oo?
Egyébként meg azért lenne értelme, mert mint írtam is, pont az MVC miatt
szinte mindig kódokkal dolgozol, és megjelenítésnél jelennek csak meg az
értékek.  Nyugodtan bele rakhattak volna alapól egy ilyen modellt is,
attól nem sérülne se az oo, se a rugalmasság ;)

Laja