[Java lista] SCJP vizsga

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2007. Aug. 15., Sze, 12:54:56 CEST

Üdv,

erről eszembe jut egy nem olyan régi sztori, amikor is vezető
fejlesztő/architect pozícióba kerestek embert.
A teszt kérdés a következő: ha egy olyan változón hívunk meg statikus
metódust, ami éppen null-ra mutat, akkor mi fog történni, NullPointer,
vagy szépen lefut.
Kövezzetek meg, de halvány fogalmam sem volt. Próbálok tiszta, könnyen
olvasható kódot írni, meg sem fordult eddig a fejemben, hogy statikus
metódust ne az osztállyal minősítve hívjak.
Szóval egy SCJP teszt és sok céges teszt is ilyeneket tartalmaz, ilyen
trükköket, amikre azt mondanám, hogy ha két sorból mondjuk
egyszerűbben megoldod, csináld úgy, ugyanis ha egy céghez frissen jött
juniorhoz kerül a kódod, fő, hogy azonnal értse, és ne kelljen Java
Lang Spec-et olvasni. Anno főnököm mondta, hogy ha van egy
programnyelvben 50 utasítás (ez még cobol volt), nem akkor vagy a
spíler, ha minden programodba, mindet használod. :)
Félreértések elkerülése végett nem bírálni akarom a felvételit, csupán
óva inteni Titeket, hogy nem biztos, hogy a trükkös kérdések a
megfelelőek, pláne a nem kóder pozíció esetén.
A lent említett kérdések (cím-érték, equals, stb.) szerintem sokkal
célravezetőbbek, ahol a szintaktika mögötti biztos elméleti alap
tesztelődik.
Voltam olyan helyen is, ahogy az AWT metódusait kellett fejből sorolni
a teszten, no code completion?

Viczi