[Java lista] SCJP vizsga

Zsolt Czinkos czinkos at gmail.com
2007. Aug. 15., Sze, 11:20:27 CEST

On 8/15/07, Kristof Jozsa <dyn at ond.vein.hu> wrote:

> en rendszeresen falnak megyek a vizsgapapirt lobogtato, trivialis dolgokat
> nem
> tudo jeloltektol. akkor vagy tudjon mindent es lobogtasson (de akkor mar
> minek)
> vagy tok nem erdekel milyen vizsgaja van ha pl a cim/ertek szerinti
> parameteratadas, az ==/equals meg hasonlok mukodese nem vilagos :(
>
> kikerdezni ugyis ki fogom, ugyhogy az egyetlen hasznos informacio amit egy
> hasonlo hozott vizsgapapir szamomra jelent hogy az illeto fontosnak tartja
> plecsnik gyujtogeteset..

Sehol nem elég csak a papír, gondolom, viszont egy teljesen más kultúrkörből
érkező embernek (akinek az, hogy pl ELTE, a világon semmit nem mond)
fogódzót jelenthet. Aztán legfeljebb csalódik.

A vizsgák nem jelentenek garanciát semmire, de az, hogy valakinek van, nem
jelenti azt, hogy egy tudatlan kretén, aki csak papírokat gyűjt. Például
energiát ölt a vizsgába, fontosnak tartotta megmérettetni magát. Például egy
kezdőnél ezek életszerű dolgok, és szerintem nem is negatívak. Öreg
rókáknál, akik tizenéve dolgoznak, egy ilyen papír már nem jelent annyit,
nyilván.

És egy tonna dolgot nem mér egy ilyen vizsga, ahogyan egy felvételi
beszélgetés sem (pl, hogy mennyire tud az ipse dokumentálni, berhel-e sokat
- ez ellen nem véd az sem, ha tudja, mi az az equals).

üdv

czinkos