[Java lista] j2ee socket server

biziclop biziclop at gmail.com
2007. Feb. 1., Cs, 12:15:01 CET

> - tűzfal már akkor is létezett, ráadásul biztonsági funkciót is ellátott
> (ha ezeket nem is nézzük, a szoftvermérnök egyik erénye a
> tervezőképesség :-) )

Letezett, de korantsem volt ennyire elterjedt. A legtobb embernek
csupaszon logott a gepe a neten, esetleg egy ceg teljes intranetjet
vedte egy, de belul nem volt semmi tagolas, mint most.

> - egy nagyobb vállalatnál, ahol pl egy hazai telephely is például
> Hollandián keresztül lép ki a netre azért megnézném, hogy miként
> sikerült ezt véghez venni (ha sikerül is mennyi idő és utánajárás) -
> ezenkívül mi van például a felhasználói tűzfalakkal (gondoljuk egy
> egyszerű csevegő programra)?

Ez ugye mar a jelen, es nem a 90-es evek eleje-kozepe, amikor az rmi-t
kitalaltak.

> - egy ping funkciót megvalósító alkalmazást nem feltétlenül rmi-vel
> célszerű megvalósítani és tűzfalakkal bajlódni (a feladat komplexitása
> nem derült ki a leírásból, pusztán egy követelmény, ami könnyen lehet
> indokolható)

EJB-rol volt szo, tehat nyilvan nem pusztan egy pingre volt szukseg.
Javits ki, ha valamit rosszul olvastam.

> A felvetésedet sem értem: attól, hogy Neked nem fekszik a socket-ezés,
> másnak pont arra lehet szüksége (mellesleg esetleg a kérdezőnek sem
> igazán fekszik, de ütik-vágják, azaz nem sok választása van).
> Szerintem az API-ban sem csak azért szerepel, hogy az SSL és RMI libek
> tudják használni, mert ez esetben pl. com.sun.socket.BlaBla osztályok
> lennének.

Koszonom szepen, en a magam reszerol nagyon jol megvagyok a
socketekkel, es lehet, hogy masnak is pont erre van szuksege, de meg
mindig tavoli EJB-hivasrol beszelunk, ha jol sejtem.

Az ervelesed ettol fuggetlenul is santit, mert bar az API-ban szerepel
a reflection is, ha teheted, azert megis mellozod a metodusok
meghivasanal, nem igaz?

lsp