[Java lista] j2ee socket server

bognár attila attila at netalfa.hu
2007. Feb. 1., Cs, 13:54:50 CET

> Letezett, de korantsem volt ennyire elterjedt. A legtobb embernek
> csupaszon logott a gepe a neten, esetleg egy ceg teljes intranetjet
> vedte egy, de belul nem volt semmi tagolas, mint most.

Nyilván mások voltak a topológiák és elterjedtségek, de ettől
függetlenül jelen voltak, egyfajta tendencia már látszódott.

A lényegen nem változtat: szűkült azon alkalmazások köre, amikor az RMI
megfelelő megoldás, nekem az eredeti kérdésből az tűnt ki, hogy a
megvalósítandó cél nem tartozik bele ezen körbe (lásd lejjebb).

> Ez ugye mar a jelen, es nem a 90-es evek eleje-kozepe, amikor az rmi-t
> kitalaltak.

Szerintem a kérdezőnek nem időutazást kell végeznie a feladat
megvalósítása után, hanem a jelenben maradnia és beüzemelni az alkalmazást.

> EJB-rol volt szo, tehat nyilvan nem pusztan egy pingre volt szukseg.
> Javits ki, ha valamit rosszul olvastam.

EJB-hez nem társítható egyszerű funkció (értsd: egyszerű bemenet,
egyszerű kimenet, de a kettő között bonyolult logika), elképzelhetetlen
az EJB-k hívása olyan környezetből, ahol nem alkalmazható RMI - például
erőforrások hiánya, hálózati adottságok, eltérő platform?

Ehhez kapcsolódik:

> Koszonom szepen, en a magam reszerol nagyon jol megvagyok a
> socketekkel, es lehet, hogy masnak is pont erre van szuksege, de meg
> mindig tavoli EJB-hivasrol beszelunk, ha jol sejtem.

A kiszolgáló oldali üzleti logika és az alkalmazáshoz történő távoli
hozzáférés (ami akár többféle is lehet) két külön kérdés.

> Az ervelesed ettol fuggetlenul is santit, mert bar az API-ban szerepel
> a reflection is, ha teheted, azert megis mellozod a metodusok
> meghivasanal, nem igaz?

Állítottam én valahol azt, hogy a lehető legkörülményesebb megoldásokat
kell alkalmazni, még akkor is, ha van egyszerűbb? Csak azt akartam
érzékeltetni, hogy attól, hogy van RMI, ott van a Socket osztály is
például arra az esetre, ha az RMI nem lenne megfelelő, lehessen más utat
választani.

Hollósi Balázs socketen akarta elérni az EJB-ket. Ha valaki EJB-zik, fel
lehet tételezni, hogy hallott már az RMI-ről. Ha hallott róla és nem azt
választja, valószínűleg megvan az oka. (szerintem nem nagy bűn
intelligenciát feltételezni valakiről)

További kritérium volt: "egy folyamatos, duplex kapcsolatot igénylő
klienseket kiszolgáló megoldást". A "duplex" értelmezés kérdeses - az
RMI inkább két egyirányú kapcsolatról szól meglátásom szerint -, a
"folyamatos" is értelmezés kérdése, de a kettő összevetésével én
leginkább egy tcp csatornát látok magam előtt, mint megvalósítandó célt.
Nyilván tévedhetek, de az RMI számomra akkor sem tűnik megoldásnak.

üdv,

attila