[Java lista] wicket + tomcat 5.0

Gabor Szokoli szocske at gmail.com
2007. Feb. 6., K, 17:22:39 CET

Sziasztok!

Valoszinuleg egyszeru es relative konnyen reprodukalhato problemaba
sikerult utkoznom:
A WicketServlet nem talalja meg az en WebAppilcation osztalyomat mikor
a tomcat inicializalja.

Irtam egy nyers servletet is wicket nelkul, az megy szepen, akar
ugyanabbol a web-appbol is.

Megcsinaltam szo szerint a wicketes hello world peldat, ugyanugy
viselkedett mint az en wicket probalkozasom.

Reszletek:

- Debian unstable

- JDK 1.5.0, Tomcat 5.0:
Starting Tomcat 5 servlet engine using Java from
/usr/lib/jvm/java-1.5.0-sun: tomcat5

- Az itt irtakat kovettem husegesen, sikerult is sima servletet
csinaltatnom, deployoltatnom antbol:
http://tomcat.apache.org/tomcat-5.0-doc/appdev/processes.html

- /usr/share/tomcat/share/lib ala tettem par jart ami a wicket
weboldala alapjan szuksegesnek tunt:
log4j-1.2.13.jar  portlet-api-1.0.jar  wicket-1.2.4.jar
wicket-extensions-1.2.4.jar

- Az itt leirtak szerint csinaltam mindent:
http://wicket.sourceforge.net/ExampleHelloWorld.html

Szepen fordul, csomagolodik, telepul, de bongeszobol nezve ilyen
exceptiont kapok:
javax.servlet.ServletException: Servlet.init() for servlet
HelloWorldApplication threw exception
[...]
root cause
wicket.WicketRuntimeException: Unable to create application of class
wicket.examples.helloworld.HelloWorldApplication
	wicket.protocol.http.ContextParamWebApplicationFactory.createApplication(ContextParamWebApplicationFactory.java:68)
	wicket.protocol.http.WicketServlet.init(WicketServlet.java:275)
[...]

A weben olyat talaltam, hogy valaki elgepelte a WebApplication
osztalya nevet vagy csomagjat: en egyreszt ellenoriztem, masreszt a
tutorial weboldalrol masoltam.
Irtam olyan web.xml -t is, amiben egy URLre az en servletemet
mappeltem, egy masikra a wicket helloworldjet, ilyenkor is az enyem
mukodik, a wicketes nem, es szemmel lathatolag nem a wicketes
osztalyokkal van baja, hanem a WicketServlet nem talalja az en
osztalyaimat.

Tudom hogy letezik quickstart meg examples csomag beepitett jettyvel,
hasonlitgatom is hozza magam, de nem jutok elore. Mit ronthattam el?

Milyen debug lehetosegek vannak ilyenkor?

Mennyi szemetet illik csatolni ide?

Ja, es a wicket osztalyok forrasat csak a verziokovetojuk alol lehet
kibanyaszni? Nem osztogatnak elorecsomagolt jart amiben benne volna a
forras is egy adott releasehez?

Koszonettel elore is:
Szokoli Gabor