[Java lista] thread

Laszlo.Marai at nokia.com Laszlo.Marai at nokia.com
2007. Jan. 19., P, 16:46:05 CET

  Hali!

> 1. "(Pl. ma az egyik leveledre valaszolt
> valaki, a levelezoje attordelte a te szovegedet, es ugy mar total
> erthetetlen volt.)"  --> attól én még értelmesen irtam de mind1

Ezen kar vitatkozni. Lehet, hogy mind nyelvileg elmaradottak vagyunk,
de az a helyzet, hogy kenytelen vagy velunk kommunikalni... ;)
BTW a zarojeles megjegyzes elott volt a konstruktiv javaslat:
irj kerek mondatokat, tagolj irasjelekkel, mert azok nelkul
meg a jol megfogalmazott szoveg is nehezen olvashato. Mondat
elejen nagybetu, meg ilyesmi. Ezt egy programozonak, aki folyamatosan
szoveggel dolgozik, tudnia kene. Nem veletlenul formazzuk
a forraskodot sem.

> olvasom a swing-et a kék 2-es java könyvből és folyamatossan értegetem
> meg mert még soha nem irtam ezelött GUI-t igy most valóban
> alaphiányoságaim vannak...

Az nem feltetlenul baj - a delphi felol jovoknek talan meg nehezebb dolguk
van, mert nekik ki kell nevelniuk magukbol a regi gondolkodast, te
legalabb tiszta lappal indulsz. :)

> a renderer-t is szépen lassan megértem csak sajnos van 1-2 sűrgősebb dolog
> na de mind1 szóval igazad van olvasom, tanulom mert mindig nem kérdezhtek persze

Nem is csak a kerdezessel van baj, hanem azzal, hogy a 2 mondatos valaszokbol
nem fogod erteni, hogy miert ugy. Konyvet viszont nem fog irni neked
egyikunk sem :), masok mar megtettek. Ha kenytelen vagy munka kozben tanulni,
akkor erdemes lenne elolvasni valamelyik Sun-os Swing bevezeto cikket, hogy
legyen egy ralatasod az alap koncepciokra (foleg MVC elv es Swinges szalkezeles)
Tobbet is ajanlottak mar itt, de a gugli is segit (swing tutorial). Utana sokkal
konyebb lesz megerteni a renderert, mint koncepciot, nem kell minden uj komponens
fajtaval kulon szivni.

  Ba'ly,
    Atleta