[Java lista] manifest classpath

bognár attila attila at netalfa.hu
2007. Jan. 24., Sze, 00:02:31 CET

szép estét,

> Ezeket csak ilyen esti sokkoló kérdéseknek szántam. :)
> Annyit azért tegyünk hozzá, nehogy ebből is városi legenda legyen:
> http://java.sun.com/javase/6/docs/technotes/tools/windows/classpath.html
> Understanding class path wildcards

erről én is olvastam, de ez nem általános érvényű, ráadásul csak a
legfrissebb ropogósabb javában van tálcán tálalva
(nyilván előtte is lehetett volna csinálni, de olyan class loadert
csinálni sem nagy cucc, ami egy könyvtár minden .jar fájlját használja)

> http://java.sun.com/javase/6/docs/api/java/util/Properties.html#load(java.io.Reader)
> Szóval csak meg tudták csinálni a gyerekek. :) Persze értem én, hogy
> eddig miért volt ez így, az érveid jogosak, és símán együtt tudtam
> élni velük.

mellesleg azért kiváncsi leszek, hogy hányan fogják ész nélkül használni
és később mások (vagy ugyanazok) anyázni a karakterkódolások miatt.
gondoljunk arra, hogy hány karakterkódolásos kérdés merül fel itt a
listán, amikből azért sokszor az szűrődik le, hogy az illető nem igazán
van tisztában a dolgokkal. a servletek & co mellett egy újabb ilyen
zavaros terület jöhet be, egy könnyítés van: talán nem használják annyit.

> Nekem a thread-es "[Java lista] j2ee hatterben futo szal" thread-ből
> csak annyi jött le, hogy az EPAM-nál tilos - haha :))).

köszi a tárgyat, így könnyen megtaláltam az archívumban :-)
való igaz, "epam"-nél tilos.
azért tegyük hozzá, hogy ennek is meg lehet az oka: ha sokszor bénáztak
el valamit nem kellő hozzáértés miatt, egyszerűbb izomból kiszabályozni
a lehetőséget.

> Kicsit elhajlott a szál, de konkrét tapasztalatot nem olvastam ki
> belőle, hogy valakinek valami baja lett volna. Persze a hivatkozott
> oldalt csak érintőlegesen olvastam: http://blog.w1c.ca/?p=92

le is leírtam a véleményemet.

egy másik kurrens szálhoz kapcsolódva:
már rögtön az első hozzászólásban ajaxot javasol, bár nem értem, attól
miért lesz kevesebb a szerverhez befutó kérések száma - esetleg
"kisebbek" lesznek.

> De akkor is, ha Quartzot teszek az alkalmazásomba, akkor máris
> antipatternt használok? :)

szerintem ez attól függ, hogy ki vagy, hol és miért :-)

attila