[Java lista] Java obfuscator

biziclop biziclop at gmail.com
2007. Már. 14., Sze, 10:08:28 CET

Kerdes, hogy mi a celod az obfuszkalassal es mi a celod a visszafejtessel.

Ha a jart akarod osszenyomni minel kisebbre, akkor akar hasznos is tud lenni.

Ha el akarod rejteni a kodod, akkor is tobb inditekod lehet:
1. Meg akarod gyozni a fonokeidet, hogy a kod biztonsagban van.
2. Ugy gondolod, annyira kiraly programozo vagy, hogy mindenki le
akarja koppintani a kododat ahelyett, hogy megirna maganak. :)

A visszafejtesnel meg altalaban ugye azert fejt vissza az ember (en
persze nem, de hallottam ismerosok ismerosetol ilyen emberekrol), hogy
valami buta licenszellenorzo algoritmust kikosson. Ahhoz meg nem kell
erteni az egesz kodot, csak megtalalni a kritikus pontokat (ami egy
debugger segitsegevel nem nehez), es kiiktatni oket. Kicsit maceras
lehet olykor, de allitolag megeri, kulonosen amikor ket nap mulva
talalsz egy olyan programot, ami ingyenes es ketszer annyit tud, mint
amit feltortel.

lsp