[Java lista] RMI tuzfal mogul

Zsombor gzsombor at gmail.com
2007. Már. 14., Sze, 20:26:42 CET

On 3/14/07, Muskovics Gábor <"m..g"@freemail.hu> wrote:

> Akkor tegyük fel, hogy így március közepén, amikor mások már nyomtatják
> a szakdolgozatukat, én elkezdem teljesen elölről. :)
> A feladat: egy meglévő oktatási rendszerbe csetprogram készítése. Egy
> adatbázisban vannak hallgatók, iskolák, és tantermek. A tantermek
> lennének a csetszobák.
> Annyi hárombetűs rövidítés hangzott itt el, hogy teljesen megkavarodtam.
> Ha elkezdek googlézni a SOAP és java kifejezésekre akkor elvileg
> megtalálom a megoldást? JXTA beállítása határozottan bonyolultnak tűnt
> az RMI után...
>
> Köszönettel:
> [...]

Márciusban szakdolgozatot nyomtatni? :) Nálunk elég volt az államvizsga
előtt 2 héttel leadni ... :) Amugy a sok-sok enterspájz röviditést
(xml/soap/...) nem kell komolyan venni. Ezek egyike sem arra lett kitalálva,
hogy egy szerver alkalmazásból a kliens felé szinkron metódus hivásokat
kezdeményezzen. Az RMI igen, de itt - talán az implementációjuk
egyszerüsítése miatt - ezt úgy oldották meg, hogy új socketet nyisson a
kliens felé. (Vagy talán valami CORBA-s örökség miatt?). Nekem az az
érzésem, hogy azért mert mindenféle queue-k és threadelés bevezetése nélkül
könnyen deadlockokba futhatna az ember. Na mindegy.
 A JXTA az egy adhoc, p2p alkalmazás fejlesztési keretrendszer, amennyire én
tudom, szóval tényleg alapos átírást igényelne a programod ha azt
használnád. Amit ebből a szinkron metódushivásos rendszerből ki tudsz hozni,
az annyi, amit már korábban is irtam, hogy a szerver oldalon eltárolsz egy
üzenet listát, oda dobálod be a "váratlan" események objektumait, és a
kliens egy mondjuk "getEvents(sajatAzonositom)" metódussal kérdezi le őket
mondjuk 10 másodpercenként. Úgy még nem lesz olyan vészes az időeltolódás.
Mindenesetre azt ne várd, hogy egy ilyen távoli, blokkolódó
metódushivásokkal mükődő rendszer túl nagyon skálázódjon.

ĂĽdv
 Zs