[Java lista] Oracle+JSP es o" betu

Otto CSATARI dreaml at freemail.hu
2007. Május. 25., P, 09:57:57 CEST

>From: Gábriel Ákos <akos.gabriel at i-logic.hu>
> Oracle adatbázis NLS? Karakterkészlet? Els"o körben...
nls_language=AMERICAN, más nincs megadva. Mivel Angol XP-n fut a
többi jön default az oprendszerb"ol. De ezt nem is tudnám
befolyásolni, mert már meglév"o (más országbeli) telepítés"u ora
szerver is lehet.

> Ha nem 8859-2 vagy utf-8, akkor ez a baj.
A jsp UTF-8.

> Második kör: kilogolnám a JSP-b"ol beolvasott bet"ut, hogy ott megvan-e
> még az "o . Aztán nem tudom, tovább ötletelnék :)
A lapon &#337; jött "o helyett.

A jsp kód vhogy így néz ki:
<%@page contentType="text/html; charset=UTF-8" language="java" %>
<head>
<title>Password change</title>

És úgy néz ki, hogy ez végképp nem jó, mert olyan mintha kétszer
'csomagolná' be az "o-t. Mivel nem vagyok jsp guru, gongoltam ezt így
kell. De tévedtem :-).

Úgy néz ki, hogy Lontay G. ajánlása alapján az unescapeHtml() jelent
megoldást a problémára. Letöltöttem az Apache-Common-Lang.zip és
abból a StringEscapeUtils.unescapeHtml()-lel kezelve a kapott
paramétereket (a html lap utf-8 és csak meta tag ként, nem jsp page
direktívaként) jók lettek az ékezetek. Egyel"ore :-)).
Viszont úgy néz ki, hogy a megjelenítésnél meg szükség lesz az
escapeHtml()-re...

Köszönöm,
Ottó