[Java lista] Hibernate - adatbazis csere

Stef stefhun at gmail.com
2007. Nov. 6., K, 23:40:55 CET

Sziasztok!

Zsombor <gzsombor at gmail.com> írta, 2007.11.06.:

> Akkor nekem meg az a kérdésem lenne, hogy mi az amit nem tudtok megoldani
> mysql-lel? :)
> Az biztos, hogy én rém igénytelen vagyok az adatbázisokkal kapcsolatban,
> erre már fényderült az elmúlt években :)
>
> Zs

Akkor jön szóba a postgre, amikor a mysql-t kinövi az alkalmazás. Ez az,
amit nem szoktak megvárni, és eleve postgre-n kezdik a projektet. Ha meg van
pénz bőven, akkor csak oracle jöhet szóba.

Az elsődleges elvárás egy adatbázis kezelőhöz adminisztrátori szempontból:
az adatbázisokat tudjad külön fájlokba tárolni (tablespace....) és ezáltal
fizikailag külön winyón elhelyezni (teljesítmény). Ezt nem tudja a 4-es
mysql, hogy a többi verzió igen-e, azt nem tudom, nem néztem utána... A sort
lehet fojtatni, mind vagy a teljesítménnyel vagy a szolgáltatással függ
össze.

Ha programozói szemszögből közelítek, akkor meg ha ORM-et használ valaki,
édes mindegy, mi az adatbázis.
Ha meg teljesítmény probléma van, akkor meg úgysem nyúlnak először a kódhoz,
hanem kicserélik a vasat vagy az adatbázist alatta vagy mindkettőt egyszerre
:-))) A kódhoz a legvégén nyúlnak.

Természetesen mindent meg lehet oldani mysql-el, csak az a kérdés, milyen
áron... és a teljesítmény egy nagyon érzékeny dolog...
Az Én kis 10-20 entitásos alkalmazásomnál meg a teljesítmény nem szempont,
az adatbázis simán befér a memóriába, annál gyorsabb adatelérés meg nincs
:-)

Stef