[Java lista] Hibernate - adatbazis csere

Zsombor gzsombor at gmail.com
2007. Nov. 7., Sze, 00:31:01 CET

On 11/6/07, Stef <stefhun at gmail.com> wrote:

> Sziasztok!
>
> Zsombor <gzsombor at gmail.com> Ă­rta, 2007.11.06.:

> Akkor jön szóba a postgre, amikor a mysql-t kinövi az alkalmazás. Ez az,
> amit nem szoktak megvárni, és eleve postgre-n kezdik a projektet. Ha meg van
> pénz bőven, akkor csak oracle jöhet szóba.

Milyen értelemben növi ki a mysql-t? Méretben elér valami x GB-ot ? Amikor a
MySQL feladja s a postgres meg nem ? Hogy az Oracle más kategória azt tudom.
(Nem mintha kevesebb meghalt oracle instancet láttam volna eddig mint
mysql-t :) )

Az elsődleges elvárás egy adatbázis kezelőhöz adminisztrátori szempontból:
> az adatbázisokat tudjad külön fájlokba tárolni (tablespace....) és ezáltal
> fizikailag külön winyón elhelyezni (teljesítmény). Ezt nem tudja a 4-es
> mysql, hogy a többi verzió igen-e, azt nem tudom, nem néztem utána... A sort
> lehet fojtatni, mind vagy a teljesítménnyel vagy a szolgáltatással függ
> össze.

Ez a tablespace mókát mintha tudná már az 5ös MySQL InnoDB-vel, de nem
próbáltam, nem volt szükség rá, biztos hasznos tud lenni, ha müködik.
Konkrétan ilyet tud a Postgres? Vagy mik azok amiben jobb? Tudom, régebben a
tranzakció kezelést, view-ket, SP-ket hozták fel, hogy azok hiányoznak a
MySQL-ből - teljesen jogosan. Vagy akár a subselecteket :) De ez már régen
volt. Jelenleg én annyira tudom megkülönböztetni a Postgres-t a MySQL-től,
hogy pgsql-nél látszik a processzek számából, hogy hány kapcsolat van éppen
:)

Ha programozói szemszögből közelítek, akkor meg ha ORM-et használ valaki,
> édes mindegy, mi az adatbázis.
> Ha meg teljesítmény probléma van, akkor meg úgysem nyúlnak először a
> kódhoz, hanem kicserélik a vasat vagy az adatbázist alatta vagy mindkettőt
> egyszerre :-))) A kódhoz a legvégén nyúlnak.

Igen. Vagy legalábbis is. A legtöbbször nem véletlenül van teljesítmény
probléma :) Akkor a szerencsés eset, ha pár buffer megnövelésével, pár index
felrakásával, RAM bepakolásával meg tudja úszni az ember. De vannak olyan
programok, amik ennél alaposabban vannak benne a pácban :)

Természetesen mindent meg lehet oldani mysql-el, csak az a kérdés, milyen

Milyen áron? :)

Zs