[Java lista] portál

Janos Cserep cserepj at gmail.com
2007. Nov. 8., Cs, 17:55:54 CET

> Láttam Joel Wicket
> előadását, mégis sok szempontból jobbnak tartom a SpringWebMVC-re
> fejlesztést, ha olyan alkalmazásról van szó, aminél egyedi, specifikus
> megrendelői igényeket is ki kell elégíteni.

Én ezt úgy fogalmaznám meg, hogy Wicket nagyon jó akkor, ha zöldmezős
a dolog, és semmilyen meglévő kódhoz nem kell igazodnod (struts után
az ember csak kapkod, hogy mi micsoda és hol van). A user levlista
tele van olyan kezdő kérdésekkel, hogy hogyan kell acegi-hez,
sitemesh-hez és egyéb webes java libekhez integrálódni. Azután ahogy
megismerik a népek a lehetőségeket, jönnek a felismerések, hogy itt
igazából nincs szükség ilyen hack-ekre, mert a framework tervezésekor
gondoltak a templatingre, gondoltak a csak a html-hez "értő"
designerekre, gondoltak a securityra (ami nem url-hez kötődik, hanem
magukhoz a komponensekhez, akár deklaratívan, akár programozottan).

Nekem a JSF után nagy előrelépés volt a Wicket, másfelé pedig azóta
sem "vágyódtam" el (vagyis nem ütköztem olyan limitációba ami miatt
kényszert éreznék a váltásra)... hálistennek olyan projekt sem jött
szembe ahol ne engedte volna az ügyfél használni. A szeretgom.hu pedig
már lassan másfél éve stabilan megy - amikor nagy botrány volt a
városban szeptemberben és emiatt egyszerre 120 felhasználó volt
belépve és mindenki előtt ajaxosan félpercenként frissülgetett az
oldal egy része, akkor volt 0,2-es user load egy dual core-os opteron
szerveren...

(csak, hogy az előző levelemben írtakat árnyaljam: az esztergom.hu egy
websphere portál, negyedmilliárdos projekt keretében kialakítva:)