[Java lista] portál

biziclop biziclop at gmail.com
2007. Nov. 9., P, 17:31:57 CET

On 11/9/07, Gábriel Ákos <akos.gabriel at i-logic.hu> wrote:

> Igen. Ezeket a dolgokat mind tudja egy portál. De kikapcsolhatóóóó.
> Vagy megmondható, hogy nem-authentikált-béla nem csinálhat semmit,
> authentikált-béla meg a személyes oldalát úgy csinálja tönkre ahogy
> akarja, de a portál egészét nem bánthassa. A tartalomfelelős (aki amúgy
> a megrendelő embere, nem informatikus) meg kitalálja, hogy ide tesz
> még egy content boxot, és ezt a cms cikket teszi bele, és neki
> szabad... :) És akkor ugye a skinezéshez, designhoz nem is kell
> programozói beavatkozás, csak mondjuk webdesigneri segítség.

Ezt amugy ceges infranetnek kepzeled? Mert az eleve a vilag
leghaszontalanabb hulyesegeinek egyike. Meg egy dolog, amirol valaki,
aki okosnak kepzeli magat, azt hiszi, hogy milyen hasznos lesz
azoknak, akiket errol meg se kerdeznek. :)

> Na akkor kicsit nézz fel a billentyűzetről (én a jobb felső sarokba
> szoktam :) ) és képzeld el, hogyan is kéne egy ilyet használni.

Hat nem igy. Rohadtul nem igy. Egy oldal nem dobozok osszefuggestelen
halmaza, ezert minden kiserlet, hogy ilyenekkel modellezzunk,
okvetlenul vagy tul koltseges, vagy tul hasznalhatatlan.

Persze ebbe nyilvan az is belejatszik, hogy a legszarabb alkalmazas,
amit eletemben valaha lattam (azok kozul, amikert valaki valoban penzt
is fizetett), pont egy ilyen nagyon trendi portal volt, ami minden
hibajat egyszerre mutatta meg az egesz elgondolasnak es a konkret
implementacionak is.

De en reszemrol a mindenfele modszertani hittetelek helyett inkabb
visszaternek a valoban fontos kerdesekhez, ahonnan nagyjabol
indultunk:

Azok kozul az oldalak kozul, amiket hasznosnak es jonak talalsz es
gyakran latogatsz, vajon hany alapul portlet technologiara?
Hanyat lehetett volna elkesziteni vele?
A google vagy barmelyik kozepesen sikeres webes ceg vajon el tudott
(volna) erni barmit vele?
Mikor jo egy website: ha sokminden van rajta, de scrollozni kell, vagy
ha egyszerre csak egy dolgot latsz, de klikkelni kell?
Hanyszor van valojaban szukseg evente a dizajn teljes ujrairasara?
Egyaltalan, mennyire erdekli vagy befolyasolja a felhasznalokat a kinezet?

Ezek az erdekes kerdesek, nem az, hogy a portlet az x multi senki
altal nem latogatott oldalanak osszebutykolesere alkalmas-e. Azt az
ember megcsinalja, utana jo alaposan kezet mos es felmarkolja a penzt,
aminek nincsen szaga.

lsp

lsp