[Java lista] portál

Gábriel Ákos akos.gabriel at i-logic.hu
2007. Nov. 9., P, 17:59:53 CET

On Fri, 9 Nov 2007 17:31:57 +0100
biziclop <biziclop at gmail.com> wrote:

> Ezt amugy ceges infranetnek kepzeled? Mert az eleve a vilag

Nem intranet.

> leghaszontalanabb hulyesegeinek egyike. Meg egy dolog, amirol valaki,
> aki okosnak kepzeli magat, azt hiszi, hogy milyen hasznos lesz
> azoknak, akiket errol meg se kerdeznek. :)

Hát, asszem itt kell befejezzük ezt a "beszélgetést". Nálunk 10 fős
fejlesztő cégnél is van belső intranet, sőt mi több használjuk is.
Nem vittük túlzásba, nem portál.

De hogy egy 20-30-40 fős cégnek (magyar kkv) ne lenne hasznos egy
intranet, az butaság, nem kicsi.

Ha meg akarsz győződni hogy nem beszélek butaságot, egyszer gyere el
hozzánk, szívesen megmutatom mink van.

> Hat nem igy. Rohadtul nem igy. Egy oldal nem dobozok osszefuggestelen
> halmaza, ezert minden kiserlet, hogy ilyenekkel modellezzunk,
> okvetlenul vagy tul koltseges, vagy tul hasznalhatatlan.

Nem értelek. Ez egy eszköz. Amit persze lehet rosszul használni. De ez
nem az eszköz hibája, kár arra haragudni.

> Azok kozul az oldalak kozul, amiket hasznosnak es jonak talalsz es
> gyakran latogatsz, vajon hany alapul portlet technologiara?

Nem tudom. De nem is érdekel. Van az oldalunkon egy referencia, egy
utazási iroda. Nézd meg annak az oldalát. Az portál szerinted?

> Hanyat lehetett volna elkesziteni vele?
> A google vagy barmelyik kozepesen sikeres webes ceg vajon el tudott
> (volna) erni barmit vele?

Hány webes cég van? És hány nem webes? :)
Én szeretném a magyar szállodák 10%-nak intranetjét csinálni, többet
nem lenne gondom az életben :) És akkor az építőipari cégekről,
bankokról, akármi egyebekről még nem beszéltünk. Irtó nagy kár a
lehetőségeket ennyire leszűkíteni magunknak.

> Mikor jo egy website: ha sokminden van rajta, de scrollozni kell, vagy
> ha egyszerre csak egy dolgot latsz, de klikkelni kell?

Lássuk be ennek az égvilágon semmi köze nincs a konkrét technológiához.

> Hanyszor van valojaban szukseg evente a dizajn teljes ujrairasara?

Ki akarja teljesen újraírni?

> Egyaltalan, mennyire erdekli vagy befolyasolja a felhasznalokat a
> kinezet?

Közepesen. Aki nagyon kilóg lefele, az béna, aki felfele az meg úttörő.
Egyik se feltétlenül üdvös. Ha nem túl nagy erőfeszítás, akkor célszerű
a középmezőnyben maradni. A mi honlapunk  pl rettentő egyszerű, a
kezdetektől fogva kb ugyanúgy néz ki, mégis 3x váltottunk technológiát
(statikus html adobe indesign -> drupal 4 -> drupal 5)

> Ezek az erdekes kerdesek, nem az, hogy a portlet az x multi senki
> altal nem latogatott oldalanak osszebutykolesere alkalmas-e. Azt az
> ember megcsinalja, utana jo alaposan kezet mos es felmarkolja a penzt,
> aminek nincsen szaga.

Így is lehet, de nem muszáj. Én nem tudom miért haragszol ennyire a
portálra mint technológiára, de hogy technológiai érveid eddig nem
voltak, az biztos.

--
Üdvözlettel,
Gábriel Ákos