[Java lista] Eclipse WTP - Faceted Project Framework

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2007. Nov. 22., Cs, 10:49:59 CET

Szia,

a nyolcvanas években nagyon rondának találtam a "fájl" és "bájt" írásmódot, de mostanra azért már valamennyire megbarátkoztam vele. Az MTA múltbeli cselekedetei és állásfoglalásai pedig arra utalnak, ha nem tudunk megegyezni egy "rendes" magyar szóban, akkor előbb-utóbb fonetikusan kell majd írnunk az angolt. (Ugye a fájl is volt "telep", meg "állomány", meg még ki tudja, mi minden, mégis egyre inkább fájllá változik, legfeljebb az "állomány" van még versenyben, de lévén hosszabb, szerintem hosszú távon veszíteni fog - vagy mindkettő marad).

Most akkor döntsd el, melyik szebb: fazetta, vagy feszit/fezit, esetleg amerikaiul feszat? Márpedig ha meghonosodik, és elkezd gyakran előfordulni, akkor előbb-utóbb választani kell majd. A fazetta egyébként nekem személy szerint tetszik, és szvsz kifejező is.

A rövidítéssel kapcsolatban viszont egyetértek, az életben rá nem jönnék, mi a fene az MNV, míg az MVC-t asszem egy harmadéves informatikus is már egyből felismeri. Abban viszont nincs igazad, hogy a controller marad. Teljesen elfogadott, hogy a szövegben "MVC (modell-nézet-vezérlő)" áll (esetleg modell-nézet-kontroller, de a "nézet" akkor sem vjú), majd a továbbiakban az egyes részeit "nézet", illetve "vezérlő" néven emlegetik. Ugyanígy lehet "FPF (Fazettás projekt keretrendszer)" is a fordítás, bár ez azért asszem annyira nem "híres", mint az MVC.

Üdvözlettel,

Iván

Ivan KETLER
Project Coordinator
NetLine/Plan new GUI

Schedule & Revenue Management
Airline Management Solutions
Lufthansa Systems Hungaria

Hungary, 1123 Budapest, Alkotás u. 53.

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters:
Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest
Fövarosi Birosag 01-09-463417

Geschaeftsfuehrung/ Management Board:
Monika Houck