[Java lista] Eclipse WTP - Faceted Project Framework

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2007. Nov. 22., Cs, 14:55:49 CET

Szia,

csatlakoznék.

Lásd még a nyelvújítás környékét, amikor például a "nyakkendő" megölte a "mellfrekvenc"-et. Vagy az autózás hőskorát, amikor volt mondjuk 'zilinderkopf', és teljesen jól hengerfej lett belőle, meg volt a "kuplung", amiből azért sem lett tengelykapcsoló (azért recseg, mert nem tengelykapcsolóztál ki mielőtt sebességbe akartad rakni!).

Ami jó, az marad. Ami sérti a nyelvérzéket, azt meg úgyis hamar kiveti magából a nyelv.

Az angol szavak használatával meg az a baj, hogy a magyar nyelv ragoz. Amikor használod, akkor óhatatlanul ragoznod kell. Ez volt az MTA Nyelvtudományi Intézet érve is a fonetikus írásmód mellett. Legyen az a magyar szó, hogy "fájl". Ettől kezdve ragozható, és nem kevered össze mással - ugyanakkor a szó (kiejtve) angol marad, ha nem is a legszebb kiejtéssel mondva. Ha beolvasod a file-t, akkor megtörik a szöveg olvasás közben. Ha viszont a fájlt olvasod be, akkor nem. Az angolul értőnek lehet, hogy ronda. Szo vat.

Fontos csak az, hogy a tisztelt fordító legalább az első előfordulásnál írja oda zárójelbe az angol eredetit. Máskülönben a szakember esetleg soha nem fogja megérteni, hogy miről is beszélt eredetileg a szerző. "Ez az osztály a dokumentumfigyelő felületet valósítja meg". Ezt szerintem kétszer is el kell olvasni ahhoz, hogy megértsd, a DocumentListener interfész implementálásáról van szó.

Üdvözlettel,

Iván

Ivan KETLER
Project Coordinator
NetLine/Plan new GUI

Schedule & Revenue Management
Airline Management Solutions
Lufthansa Systems Hungaria

Hungary, 1123 Budapest, Alkotás u. 53.

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters:
Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest
Fövarosi Birosag 01-09-463417

Geschaeftsfuehrung/ Management Board:
Monika Houck