[Java lista] OLAP

Molnár Miklós timortinj at freemail.hu
2007. Nov. 30., P, 12:13:30 CET

Hali,

>ismer valaki Java alapú open source OLAP eszközt?

- Nem tudom mekkora az érdeklődés e téma iránt itt a Java-listán, de én
azért szívesen olvasnék minél több publikus hozzászólást.

- Nem volt éles OLAP-projektem, csak láttam a mellettem ülő kollégámat
OLAP-ozni Oracle-ben (pár éve). Amire visszaemlékszem, hogy több volt a
specifikált, mint implementált felhasználói igény, és nagyon nyögvenyelős
volt performanciailag a feldolgozás. Amióta az Oracle 9i-ben a szerverbe
integrálták az egész OLAP-opciót, azóta annyi van a horizontomon, ha valaha
kell OLAP-oznom ezt ebben az Oracle-s környezetben szeretném megtenni.

- A Pentaho neves és kiterjedt funkcionalitást nyújtó BI-platformnak számít.
Főleg mióta beszippantotta a Weka adatbányász-eszközt. Azt gondolom ha Open
Source akkor majdhogynem látatlanba irány a Pentaho.

- Az viszont a legnagyobb megdöbbenésemre szolgál, hogy a nagy
adatbányász-eszközök (SAS, Celementine, Weka vagy kicsiben az snns)
java-sítása után az OLAP-technológiát illetően is ilyen mélyrehatóan elérte
a java. Az adatbányászatnál még csak csak tudtam magyarázni, hogy az
előcsócsálást lehet RDBMS-ben végezni és a kiköpött tiszta, minőségi
aggregált input-adathalmaz tényleg bárki által feldolgozható (az Oracle a
spéci drága DM-opciójával meg kiszolgálhatja az egzotikus real-time
adatbányászati igényeket), na de a köztudomásúlag nagyon adatintenzív
OLAP-ot is utoléri a 'javasítás', azt ebből a hozzászólásból értem tetten.

- Nem tudom hogy hányan 'Pentahoznak' az országban, de a magam részéről
nagyon szívesen olvasnék bármilyen infót róla.

MM