[Java lista] OLAP

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2007. Nov. 30., P, 21:17:42 CET

Szia!

Mi használunk Mondriánt a kockázat elemző résznél, bár itt a mi kicsit
erős, mert másik srác foglalkozott ezzel, illetve jövő héten már új
cégnél leszek. Nálunk onnan jött az ötlet, hogy elég gyakran kell minden
féle lekérdezéseket készíteni a belső admin felületeketn az elemzőknek,
így viszont kapnak a kezükbe egy olyan eszközt, amivel tudnak kedvük
szerint lekérdezni dolgokat.

Amiket hallottam (még csak nagyon az elején van ennek a témának), hogy a
srác kicsit elszöszölt az OLAP kocka összeállításával, de utána már
egész jól lehetett mindenféle lekérdezéseket összekattintgatni. Ami
jelenleg probléma volt, hogy hogyan lehetne kellően jó aggregált
adatokat tolni alá, hogy a sebességgel se legyen jó. Legalábbis úgy
tűnt, hogy valami ilyesmi szükség lenne, mert különben elég jól meg
tudta fogni a DB szervert.

Ami még gond rémlik, hogy tomcat-tel próbálták, és valamiért a cucc
viszonylag gyakran hanyat dobta magát, így az amúgy elég hatékonynak
tűnő cachelés kezdődött előről.

> forró témában (korrekt rekordset-lapozás oda-vissza). Emlékszem periodikusan
> visszatérő klasszikus kérdések voltak ezek hónapokon/éveken át az
> sql-levlistán, hogy ezeket a jó kis MS-stuffokat
Ha jól rémlik, akkor a lapozás a 2005-ben sincs tisztességesen, hanem
top-pal kell "trükközni".

Üdv,
Felhő