[Java lista] jdk/sdk

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2007. Okt. 12., P, 11:29:45 CEST

On Fri, 12 Oct 2007 10:32:19 +0200 (MEST)
Rozemberczki Zoltan <rozoli at sunserv.kfki.hu> wrote:

> Sziasztok,
> Bocs a gyenge kérdésért:
> Van 1.5 SDK cd-m. Eddig 1.3.1 JDK-t használtam. Azt látom, hogy van
> kapcsolo, amely lehetövé teszi a korábbi verzióra való fordítást.
> Viszont vajon működik az SDK-val fordított program JDK-s vmmel?

A JDK meg az SDK ugyanaz. (JDK = Java Development Kit, SDK = Software
Development Kit, es ez a Java eseteben... :) ) Tehat ha korabbi VMre
forditasz (target kapcsolo), akkor menni fog korabbi VMmel. Egy dologra
kell figyelni, es emiatt nem art, ha teszteleshez van keznel egy adott
verzioju JDK (vagy JRE): nem csak a VM valtozik a verziokkal, hanem az
osztalykonyvtarak is, es ezen a -target kapcsolo nem segit. A doksiban
le van ugyan irva, hogy az adott osztaly ill. metodus melyik verziotol
elerheto, de konnyu benezni.

Sot, van egy masik dolog is. Az 1.5-os
verzioval megjelent nehany nyelvi ujitas (generics, uj szinatxisu for
ciklus), ami szinten nem megy korabbi VM-mekkel. Illetve menne, de ezek
forditas utan olyan osztalyokra hivatkoznak, amik nincsenek meg 1.5
elott. Bar van valami opensource project, amivel mukodik a dolog.

  atleta