[Java lista] forditas: Eclipse vagy JDK?

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Ápr. 2., Sze, 15:08:08 CEST

On Wed, 2 Apr 2008 14:21:36 +0200
Kristof Jozsa <dyn at ond.vein.hu> wrote:

  Hali!

> azert nem praktikus a jarokat svn-be tenni mert csak 'nehezebb' lesz
> tole a forrasfa, binaris fileokkal ugyse tud sokmindent kezdeni egy
> VCS. Ettol fuggetlenul egy-egy valamiert fontos tagged build
> dependencyjeit elrakni kulon (mvn dependency:copy-dependencies).

Nem is feltetlenul azert kerulnek bele, hogy verziozzuk oket, hanem hogy
minden meglegyen egy helyen. Minel tobb kifele mutato hivatkozas van (pl.
kulso maven repora) annal nagyobb a valoszinusege, hogy valami altalunk
kontrolalhatatlan dolog megvaltozik. Lasd pl. kulso maven repository-k. A
libek ugy altalaban relativ ritkan valtoznak, ezert nem hiszem, hogy
nagyon 'terhelnek' a VCS-t. (Mar amelyiknek baja van ezzel.)

Nekem a maven reszben pont ezert nem szimpatikus. Az alapotlet jopofa,
hogy deklaraljuk a fuggosegeket, szedjuk oket ossze automatikusan, de
hogy utana ezek valami eldugott, a projekttol tok fuggetlen helyre
keruljenek, az mar nem tetszik. Hogy fog igy 5 ev mulva elindulni a
build, ha eloveszi valaki? Ez szerintem a fejlesztes kezdeti szakaszaban
hasznos, meg vesztartalekkent, ha valamiert ujra kene szedni a
fuggosegeket, de amugy eleg torekeny koncepcio.

  atleta