[Java lista] System.out.println() + magyar ékezetes karakterek

Keresztes József jkeresztes at vati.hu
2008. Ápr. 6., V, 08:40:28 CEST

Sziasztok !

Érdekes amit felvetettél !
Ez a -Dfile.encoding kihat a konzolra is és a file-ból való olvasásra is.
Ha egy tök alap program kiír a System.out -ra és jól akarjut látni az ékezeteket akkor ez kell:

 java -Dfile.encoding=Cp852 ...

viszont akkor kezelni kell a file-olvasást is más kódolással, mert azért nem akarunk Cp852-ben text file-okat...
Szóval ezzel is el lehet játszani...

Joe