[Java lista] SEO

Hollósi Balázs hollosibalazs at gmail.com
2008. Ápr. 7., H, 20:25:38 CEST

2008/4/7 Molnár Miklós <timortinj at freemail.hu>:

> [...]
> megér-e egyáltalán egy egész threadet.
>
> Az én fantáziámat olyan kérdések piszkálják, hogy...
>
> - Ha egy - teszem azt - fodrásznak van egy honlapja, akkor (hirdetés
> nélkül
> természetesen) mennyire tud felkúszni (és ott maradni) a célirányos
> találati
> listán, mennyiben tudja azt manipulálni (saját erőből, publikusan
> hozzáférhető tippek alkalmazásával és/vagy szakértőket megbízva),
> mennyiben
> támogatja/hagyja/akadályozza ezt a manipulálást a Google?

hagyja. ha nem hack. ha rendes tartalommal (általában ez a legértékesebb),
és magas page rank-al rendelkező, rá mutató oldalakkal (stb, stb..) van
megoldva, a cél (ha az reális cél, tehát nem a barber / hairdresser / stb. a
globális találati listán) akár első hely is lehet

> - Két fodrász közül ki lesz előrébb a találati listán? Aki több lóvét tesz
> az ügybe? (Csak viccelek, de azért nem 100%-ban)

akiről többet dumálnak a kocsmában / blikkben / indexen / velveten / origon
/ stb. :)

> - És amire szinte lehetetlen válaszolni: milyen határig érdemes eröltetni
> témát (amitől már csak ráfizetés)?

ameddig a reális cél el nem lett érve (ezt vállalja ugye be X cég, megadott
öszegért, X hónapon belüli teljesítéssel, ha nem sikerül, nincs teljesített
szerződés). ha nem jött össze, új cég, ugyan azt a pénzt meg lehet újra
kockáztatni..

> - Jól látom-e, hogy az egész SEO elmozdult egyfajta webmarketing irányba,
> web2 hype-ok (blog, social network és társai) révén?

igen, ez 100% webmarketing. vagy kifizeted a reklámot a keresőben, vagy
kifizeted a céget, hogy ott legyél a listában. nem hiszem hogy hype.

> - És egy zárójeles kérdés, mennyiben van nyelvi lokalizációs vetülete az
> egész témakörnek?

természetesen van, a keresők releváns találatot próbálnak adni (feltéve ha
erre gondolsz ezalatt)