[Java lista] SEO

ern0 ern0 at linkbroker.hu
2008. Ápr. 7., H, 21:59:09 CEST


> megér-e egyáltalán egy egész threadet. 

Az a probléma, ha nem gondolsz egy site indításánál a SEO-ra.

> támogatja/hagyja/akadályozza ezt a manipulálást a Google?

Van black hat SEO, ami addig működik, amíg a Google rá nem jön, utána 
viszont sírás-rívás van, nem igazán jó feketelistán lenni. Egyik kedvenc 
trükk az, hogy a Google botnak mást mutatsz (kulcsszó-dús tartalmat), 
mint a látogatóknak. Ugyanez amatőrben: fehér alapon fehér betűkkel.

> - Két fodrász közül ki lesz előrébb a találati listán? Aki több lóvét tesz
> az ügybe? (Csak viccelek, de azért nem 100%-ban)

Rossz a kérdés: milyen listán is kerül előre? (Még visszatérünk rá.)

> - És amire szinte lehetetlen válaszolni: milyen határig érdemes eröltetni a
> témát (amitől már csak ráfizetés)?

Nem, nem így működik:
  látogató = SEO( pénz )

Egyébként meg érdemes erőltetni, mert hosszútávú hatása van, költség 
nélkül (csak "beruházás" van). Szokás szembeállítani a fizetett 
hirdetéssel, ami kb. úgy szar, ahogy van:
- a banner nagyon keveset hoz,
- a Google egy csaló bagázs (mármint az AdSense. ez a téma egy külön 
könyvet érdemelne),
és mindezt csak addig, amíg fizeted. Utána nulla.

> - Jól látom-e, hogy az egész SEO elmozdult egyfajta webmarketing irányba,
> web2 hype-ok (blog, social network és társai) révén?

A szűk értelemben vett SEO az, hogy
- az adott site, site-ok,
- az általad megcélzott kifejezésekre
- első oldalon szerepeljenek
- a Google-ben,
- hogy minél több látogató jöjjön.

Akkor lássuk a finomításokat:
- ha jó helyen is vagy a listán, mivel gyúrsz arra, hogy rád is 
kattintsanak?
- ha kattintottak, mivel éred el, hogy olyat tegyenek a site-odon, 
amiből eredmény (vásárlás) lesz?
- aki egyszer odatalált, mivel fogod meg?
- ha meglát a találati listában, de nem is kattint, ki tudod-e használni 
azt, hogy meglátott?

A kedvenc vesszőparipámat a végére hagytam: 15 kulcsszó.

Hát a nagy lóf. Nem 15 kulcsszóra kell gyúrni, hanem az összesre. Long 
tail van. Egy turisztikai site-nál 7000 kifejezést monitoroztunk 
(településnevek összepárosítva szolgáltatásokkal).

A másik: mérni kell. Pont java-ban csináltam egy kis motort, ami a 
Google API-n keresztül lekéri - szép lassacskán - az összes figyelt 
kifejezést, db-ben tárolja, aztán egy PHP megjeleníti. Kézzel napokig 
gyűjthetném.

A harmadik: a konkurrencia. Figyelni kell őket, ugyanúgy, mint a saját 
site-odat. A már említett kis java prg a saját és a konkurrencia 
helyzetét is eltárolja, és az lehet nézegetni, milyen 
kifejezéscsoportokra ki a legjobb, milyen arányban szerepel, hol szorít 
ki téged stb.

Végül két ultimate jótanács:

1. Gondolkozz a Google fejével. Ha releváns találatokat akarnál 
nyújtani, melyik site-ot tartanád jobbnak? ami ritkán frissül vagy ami 
sűrűn? aminek kevés oldala van, vagy sok? Amelyiken csak linkek vagy 
csak képek vannak, vagy amelyiken van szöveg is, link is, kép is?

2. Nincs titok, minden kint van a weben. Írd be a vizsgált kifejezést, 
nézd meg, ki az első a találati listában. Elemezd a HTML-t, a tartalmat, 
a site változásait, a rálinkeléseket, aztán másold le.

Na még egy: aki SEO azt ígéri, ezt meg azt a kulcsszót _biztosan_ 
felhozza, és nem úgy beszél, hogy "mindent megteszünk, hogy izé, de 
persze semmit nem tudok garantálni", szóval aki bármit fixre beígér, az 
kókler.
-- 
ern0.scene.plus4.amiga.code.muzak
Haben Sie Fragen?


További információk a(z) Javalist levelezőlistáról