[Java lista] SEO
biziclop
biziclop at gmail.com
2008. Ápr. 7., H, 22:49:27 CEST
Ezt mind vegigolvasva baromi boldog vagyok, hogy olyan cegnel dolgozom
per pillanat, ahol nincs ilyesmire szukseg.
De az igazsag az, hogy ha van egy kis, egy-ket emberes bizniszed,
keves zseton, de viszonylag sok rafordithato idod, akkor bizony megeri
ez a megoldas. A masodik legjobb, hogy megprobalod a frekventaltabb
tematikus blogokra meg forumokra meg mittomen benyomni, de esszel, nem
primitiv "Ezt nezzetek meg, tuti site, most talaltam, tokre nem en
csinalom: http://fizesselkurvasokatnekem.hu" modon.
Talan a legjobb a kettot kombinalni, a fizetett hirdetest meg inkabb
hostolni kell, mint fizetni erte, mert szerintem a nagy cegeken kivul
az senkinek nem eri meg.
lsp
2008/4/7 ern0 <ern0 at linkbroker.hu>:
> > megér-e egyáltalán egy egész threadet.
>
> Az a probléma, ha nem gondolsz egy site indításánál a SEO-ra.
>
>
> > támogatja/hagyja/akadályozza ezt a manipulálást a Google?
>
> Van black hat SEO, ami addig működik, amíg a Google rá nem jön, utána
> viszont sírás-rívás van, nem igazán jó feketelistán lenni. Egyik kedvenc
> trükk az, hogy a Google botnak mást mutatsz (kulcsszó-dús tartalmat),
> mint a látogatóknak. Ugyanez amatőrben: fehér alapon fehér betűkkel.
>
>
> > - Két fodrász közül ki lesz előrébb a találati listán? Aki több lóvét tesz
> > az ügybe? (Csak viccelek, de azért nem 100%-ban)
>
> Rossz a kérdés: milyen listán is kerül előre? (Még visszatérünk rá.)
>
>
> > - És amire szinte lehetetlen válaszolni: milyen határig érdemes eröltetni a
> > témát (amitől már csak ráfizetés)?
>
> Nem, nem így működik:
> látogató = SEO( pénz )
>
> Egyébként meg érdemes erőltetni, mert hosszútávú hatása van, költség
> nélkül (csak "beruházás" van). Szokás szembeállítani a fizetett
> hirdetéssel, ami kb. úgy szar, ahogy van:
> - a banner nagyon keveset hoz,
> - a Google egy csaló bagázs (mármint az AdSense. ez a téma egy külön
> könyvet érdemelne),
> és mindezt csak addig, amíg fizeted. Utána nulla.
>
>
> > - Jól látom-e, hogy az egész SEO elmozdult egyfajta webmarketing irányba,
> > web2 hype-ok (blog, social network és társai) révén?
>
> A szűk értelemben vett SEO az, hogy
> - az adott site, site-ok,
> - az általad megcélzott kifejezésekre
> - első oldalon szerepeljenek
> - a Google-ben,
> - hogy minél több látogató jöjjön.
>
> Akkor lássuk a finomításokat:
> - ha jó helyen is vagy a listán, mivel gyúrsz arra, hogy rád is
> kattintsanak?
> - ha kattintottak, mivel éred el, hogy olyat tegyenek a site-odon,
> amiből eredmény (vásárlás) lesz?
> - aki egyszer odatalált, mivel fogod meg?
> - ha meglát a találati listában, de nem is kattint, ki tudod-e használni
> azt, hogy meglátott?
>
> A kedvenc vesszőparipámat a végére hagytam: 15 kulcsszó.
>
> Hát a nagy lóf. Nem 15 kulcsszóra kell gyúrni, hanem az összesre. Long
> tail van. Egy turisztikai site-nál 7000 kifejezést monitoroztunk
> (településnevek összepárosítva szolgáltatásokkal).
>
> A másik: mérni kell. Pont java-ban csináltam egy kis motort, ami a
> Google API-n keresztül lekéri - szép lassacskán - az összes figyelt
> kifejezést, db-ben tárolja, aztán egy PHP megjeleníti. Kézzel napokig
> gyűjthetném.
>
> A harmadik: a konkurrencia. Figyelni kell őket, ugyanúgy, mint a saját
> site-odat. A már említett kis java prg a saját és a konkurrencia
> helyzetét is eltárolja, és az lehet nézegetni, milyen
> kifejezéscsoportokra ki a legjobb, milyen arányban szerepel, hol szorít
> ki téged stb.
>
> Végül két ultimate jótanács:
>
> 1. Gondolkozz a Google fejével. Ha releváns találatokat akarnál
> nyújtani, melyik site-ot tartanád jobbnak? ami ritkán frissül vagy ami
> sűrűn? aminek kevés oldala van, vagy sok? Amelyiken csak linkek vagy
> csak képek vannak, vagy amelyiken van szöveg is, link is, kép is?
>
> 2. Nincs titok, minden kint van a weben. Írd be a vizsgált kifejezést,
> nézd meg, ki az első a találati listában. Elemezd a HTML-t, a tartalmat,
> a site változásait, a rálinkeléseket, aztán másold le.
>
> Na még egy: aki SEO azt ígéri, ezt meg azt a kulcsszót _biztosan_
> felhozza, és nem úgy beszél, hogy "mindent megteszünk, hogy izé, de
> persze semmit nem tudok garantálni", szóval aki bármit fixre beígér, az
> kókler.
> --
> ern0.scene.plus4.amiga.code.muzak
> Haben Sie Fragen?
>
>
> _______________________________________________
> Javalist mailing list
> Javalist at javagrund.hu
> http://javagrund.hu/mailman/listinfo/javalist
>
További információk a(z) Javalist levelezőlistáról