[Java lista] SEO

biziclop biziclop at gmail.com
2008. Ápr. 7., H, 22:49:27 CEST


Ezt mind vegigolvasva baromi boldog vagyok, hogy olyan cegnel dolgozom
per pillanat, ahol nincs ilyesmire szukseg.

De az igazsag az, hogy ha van egy kis, egy-ket emberes bizniszed,
keves zseton, de viszonylag sok rafordithato idod, akkor bizony megeri
ez a megoldas. A masodik legjobb, hogy megprobalod a frekventaltabb
tematikus blogokra meg forumokra meg mittomen benyomni, de esszel, nem
primitiv "Ezt nezzetek meg, tuti site, most talaltam, tokre nem en
csinalom: http://fizesselkurvasokatnekem.hu" modon.

Talan a legjobb a kettot kombinalni, a fizetett hirdetest meg inkabb
hostolni kell, mint fizetni erte, mert szerintem a nagy cegeken kivul
az senkinek nem eri meg.

lsp

2008/4/7 ern0 <ern0 at linkbroker.hu>:
> > megér-e egyáltalán egy egész threadet.
>
>  Az a probléma, ha nem gondolsz egy site indításánál a SEO-ra.
>
>
>  > támogatja/hagyja/akadályozza ezt a manipulálást a Google?
>
>  Van black hat SEO, ami addig működik, amíg a Google rá nem jön, utána
>  viszont sírás-rívás van, nem igazán jó feketelistán lenni. Egyik kedvenc
>  trükk az, hogy a Google botnak mást mutatsz (kulcsszó-dús tartalmat),
>  mint a látogatóknak. Ugyanez amatőrben: fehér alapon fehér betűkkel.
>
>
>  > - Két fodrász közül ki lesz előrébb a találati listán? Aki több lóvét tesz
>  > az ügybe? (Csak viccelek, de azért nem 100%-ban)
>
>  Rossz a kérdés: milyen listán is kerül előre? (Még visszatérünk rá.)
>
>
>  > - És amire szinte lehetetlen válaszolni: milyen határig érdemes eröltetni a
>  > témát (amitől már csak ráfizetés)?
>
>  Nem, nem így működik:
>   látogató = SEO( pénz )
>
>  Egyébként meg érdemes erőltetni, mert hosszútávú hatása van, költség
>  nélkül (csak "beruházás" van). Szokás szembeállítani a fizetett
>  hirdetéssel, ami kb. úgy szar, ahogy van:
>  - a banner nagyon keveset hoz,
>  - a Google egy csaló bagázs (mármint az AdSense. ez a téma egy külön
>  könyvet érdemelne),
>  és mindezt csak addig, amíg fizeted. Utána nulla.
>
>
>  > - Jól látom-e, hogy az egész SEO elmozdult egyfajta webmarketing irányba,
>  > web2 hype-ok (blog, social network és társai) révén?
>
>  A szűk értelemben vett SEO az, hogy
>  - az adott site, site-ok,
>  - az általad megcélzott kifejezésekre
>  - első oldalon szerepeljenek
>  - a Google-ben,
>  - hogy minél több látogató jöjjön.
>
>  Akkor lássuk a finomításokat:
>  - ha jó helyen is vagy a listán, mivel gyúrsz arra, hogy rád is
>  kattintsanak?
>  - ha kattintottak, mivel éred el, hogy olyat tegyenek a site-odon,
>  amiből eredmény (vásárlás) lesz?
>  - aki egyszer odatalált, mivel fogod meg?
>  - ha meglát a találati listában, de nem is kattint, ki tudod-e használni
>  azt, hogy meglátott?
>
>  A kedvenc vesszőparipámat a végére hagytam: 15 kulcsszó.
>
>  Hát a nagy lóf. Nem 15 kulcsszóra kell gyúrni, hanem az összesre. Long
>  tail van. Egy turisztikai site-nál 7000 kifejezést monitoroztunk
>  (településnevek összepárosítva szolgáltatásokkal).
>
>  A másik: mérni kell. Pont java-ban csináltam egy kis motort, ami a
>  Google API-n keresztül lekéri - szép lassacskán - az összes figyelt
>  kifejezést, db-ben tárolja, aztán egy PHP megjeleníti. Kézzel napokig
>  gyűjthetném.
>
>  A harmadik: a konkurrencia. Figyelni kell őket, ugyanúgy, mint a saját
>  site-odat. A már említett kis java prg a saját és a konkurrencia
>  helyzetét is eltárolja, és az lehet nézegetni, milyen
>  kifejezéscsoportokra ki a legjobb, milyen arányban szerepel, hol szorít
>  ki téged stb.
>
>  Végül két ultimate jótanács:
>
>  1. Gondolkozz a Google fejével. Ha releváns találatokat akarnál
>  nyújtani, melyik site-ot tartanád jobbnak? ami ritkán frissül vagy ami
>  sűrűn? aminek kevés oldala van, vagy sok? Amelyiken csak linkek vagy
>  csak képek vannak, vagy amelyiken van szöveg is, link is, kép is?
>
>  2. Nincs titok, minden kint van a weben. Írd be a vizsgált kifejezést,
>  nézd meg, ki az első a találati listában. Elemezd a HTML-t, a tartalmat,
>  a site változásait, a rálinkeléseket, aztán másold le.
>
>  Na még egy: aki SEO azt ígéri, ezt meg azt a kulcsszót _biztosan_
>  felhozza, és nem úgy beszél, hogy "mindent megteszünk, hogy izé, de
>  persze semmit nem tudok garantálni", szóval aki bármit fixre beígér, az
>  kókler.
>  --
>  ern0.scene.plus4.amiga.code.muzak
>  Haben Sie Fragen?
>
>
> _______________________________________________
>  Javalist mailing list
>  Javalist at javagrund.hu
>  http://javagrund.hu/mailman/listinfo/javalist
>


További információk a(z) Javalist levelezőlistáról