[Java lista] SEO

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Ápr. 8., K, 01:06:18 CEST

On Mon, 7 Apr 2008 19:41:54 +0200
Molnár Miklós <timortinj at freemail.hu> wrote:

  Hali!

> - Jól látom-e, hogy az egész SEO elmozdult egyfajta webmarketing
> irányba, web2 hype-ok (blog, social network és társai) révén?

Nekem ettol a kifejezestol regebben automatikusan kinyilt a bicsak a
zsebemben. Aztan beszeltem egy munka kapcsan egy 'seo szakertovel' (a
fonokei hivtak igy, o magat nem :) ), es ott kiderult, hogy igazabol ez
ket kapcsolodo temakor: SEO es SEM (Optimization es Marketing). Persze a
ketto kicsit osszefugg, de csak kicsit. A bicskanyitogato resz az a
SEM :). A SEO meg igazabol mindenkit kene, hogy foglalkoztasson, mert att
arrol van szo, hogy a kereso hatekonyan megtalalja a tartalmakat az
oldalainkon es azokra a szavakra kezelje relevans talalatkent, amikre
valoban kene.

> - Ha egy - teszem azt - fodrásznak van egy honlapja, akkor (hirdetés
> nélkül természetesen) mennyire tud felkúszni (és ott maradni) a
> célirányos találati listán, mennyiben tudja azt manipulálni (saját
> erőből, publikusan hozzáférhető tippek alkalmazásával és/vagy

Nagyon. Van egy ismeros srac, akinek egy kozeli balkani orszagban egy
pokeres site-ja (nem jatekterem, hanem informacios/affiliate site), es o a
bevetele 40%-at kolti folyamatosan ilyen SEM trukkokre. O az elso talalat
a guglinal (marmint az adott orszagban).

> szakértőket megbízva), mennyiben támogatja/hagyja/akadályozza ezt a
> manipulálást a Google?

Hat elvileg elegge. Volt mar, hogy nagy ceget (valamelyik autogyarto)
vagtak ki kompletten, mert gyanusnak nezetek ki. Itt foleg ugye azzal
tudnak trukkozni, hogy gyartanak egy csomo oda linkelo oldalt kamu
tartalommal (amik foleg kamu blogok, lopkodott szovegekkel).

> - Két fodrász közül ki lesz előrébb a találati listán? Aki több lóvét
> tesz az ügybe? (Csak viccelek, de azért nem 100%-ban)

Is. Nyilvan szellel szembe nehez, az MS-t tisztan SEM eszkozokkel nehezen
fogod megelozni a windows keresoszora.

> - És amire szinte lehetetlen válaszolni: milyen határig érdemes
> eröltetni a témát (amitől már csak ráfizetés)?

Szerintem egy baromsag, mert jo szolgaltatast kell nyujtani es azt a
megfelelo csatornakon a megfeleloen hatekony PR es marketing eszkozokkel
kell reklamozni. (Ellenervnek meg ott van az ismerosom poker oldala, amin
eleinte sokat dobott a SEM, de egy ideje tenyleg az is a legnagyobb.)

> - És egy zárójeles kérdés, mennyiben van nyelvi lokalizációs vetülete az
> egész témakörnek?

Mire gondolsz? Mar eleve a dokumentumok nyelve miatt nyilvan van
(fodrasz vs hairdresser, poker vs poker ;) ).

  atleta