[Java lista] struts

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2008. Aug. 15., P, 13:23:36 CEST

Üdv,

mint aktív Struts-olósként hadd szóljak már bele. Mi végigvittünk
egy-két projektet vele, és semmiféle framework-ot nem építettünk fölé,
szépen az előírásnak megfelelően használtuk, sosem volt vele probléma,
a doksi szerint működött.

Sajnos mostanában a fejlesztőknek az a mániájuk, hogy anélkül, hogy
favágó módszerrel lapátolnák össze az oldalakat, framework-öket
építenek a framework-ökre, testreszabják azokat, sajátot írnak, új
framework-öket vezetnek be, mert ez a trendi, stb. Mert oldalakat
gyártani unalmas, ezeket csinálni meg nem. Emiatt megnő a projektek
költsége, mind időben, mind pénzben, hogy ahelyett, hogy a
programozóink már bevált, jól ismert technológiákat használnának,
mindig csak a cutting edge irányában tudnak gondolkodni, veszélybe
sodorva ezekkel a projekteket. Hányszor hallottátok, a "ha kész lesz a
framework/bevezetjük A frameworköt, utána már 2 nap alatt
összedobáljuk az oldalakat" mondatot? Osztán persze nem így van,
fixelgetni kell őket, nem is olyan testreszabható, mint gondolták,
YAGNI, stb.

Jah, nem vitatkozni akarok senkivel, meg direkt sarkítottam, persze,
de ezek a framework thread-eknek szerintem addig nem nagyon van valódi
hozománya, míg konkrét érveket fel nem sorolunk. A JSF mellett sem
hallottam még olyan érvet, hogy miért is telik kevesebb erőforrásba
azzal fejleszteni. Jah, hogy érdekesebb a programozónak, mert még nem
ismeri?

Persze én is a próbálgatók körébe tartozom :), új projektek már Spring
MVC-vel mennek, de nem mondom, hogy a Struts-hoz képest hatalmas
előrelépést hozott volna. Ok, a mai trendeknek megfelel, és nagyon
dependency injection, meg inversion of control, meg mvc, meg minden,
de ha megnézzük, hogy mennyi idő összedobni az egyikben vagy a
másikban egy web alkalmazást, háááát, szignifikáns különbség szerintem
nincs. Sőt, lassan úgy érzem, hogy régen a JSP-kben lévő SQL-ekkel is
össze lehetett dobálni az alkalmazások nagy részét. Persze,
karbantarthatóság, meg ilyenek. Ugyanúgy bukta van új technológiákkal
is, mert első projekten még nem lehet jól használni őket. Minden
alkalmazást át kéne refaktoráni az új trendeknek megfelelően, ugye
mindenki érzi? Persze az alapelvek maradnak ugyanazok, mint 78-ban a
Smalltalk-ban. MVC, meg komponens alapúság, meg ilyenek.

Így most egyszerre van pár ilyen és pár olyan projekt, amit
folyamatosan kell továbbfejleszteni, fixelni, közben fejben váltogatni
kell, ami szintén nem olyan mókás.

Köszönöm, hogy elmondhattam, így megkönnyebbülhettem. :)

Ti mit gondoltok?

Viczi