[Java lista] Soros iras-olvasas. Midlet v. J2SE app? Melyik jvm PPC-re?

Olthyer olthyer at sch.bme.hu
2008. Aug. 21., Cs, 02:22:39 CEST

Helló!

>Hat akkor nincs benne soros tamogatas. Mondjuk ebben az esetben a
>Connector.open-nek illene exception-t dobnia szerintem.
Ma felpakoltam az IBM J9-ét (WEME), és ezzel a midlet microedition.commports
lekérése már visszaadja a soros portokat tartalmazó stringet. Ellenben a
csatlakozás továbbra sem sikeres. A hibám egy Windows szintű hiba 55-ös
kóddal: ERROR_DEV_NOT_EXIST, vagyis "The specified network resource or
device is not available". Az ActiveSync használhatja a COM1-et, de azt
mindig kilövöm, el kéne engednie, nem? Nem értem. :( A többi comm port
Bluetooth és infra. Azokhoz bezzeg tudok kapcsolódni, pedig nem kellenek. :)
Érdekesség, hogy a PocketPutty is csak akkor tudja megnyitni a COM1-et, ha
be van kötve a kábel mindkét vége, míg PC-n ez nem szükséges. Ehh...

>Akkor masold ide oket pontosan (stack trace-szel), hatha lesz, aki meg
>tudja fejteni. Programozo ne mondjon mar olyat, hogy 'kiir valami hibat a
>gep' :)
Teljesen igazad van. Mentségemre legyen, hogy nem vagyok programozó, illetve
annyira fáradt voltam az x-edik JVM kipróbálása után, hogy megelégeltem,
leszedtem, elmentem aludni. Azóta nem nyúltam hozzá, csak ma. :) Tehát a
MySaifuban kinyomott hiba a pc-s soros küldő kódomra:

Java.lang.ExceptionInInitializerError thrown while loading
gnu.io.RXTXCommDriver
Exception in "Thread-1" java.lang.ExceptionInInitializerError
    at nulltest.main (nulltest.java:115)
    at java.lang.reflect.Method.InvokeNative (Native Method)
    at java.lang.reflect.Method.Invoke (Method.java:356)
    at java.lang.VMMainThread$1.run (VMMainThread.java)
    at java.lang.VMThread.run (VMThread.java:120)
Caused by:
    java.lang.UnsatisfiedLinkError: Native library `rxtxSerial' not found
(as file `rxtxSerial') in gnu.classpath.boot.library.path and
java.library.path
        at java.lang.Runtime.loadLibrary (Runtime.java:763)
        at java.lang.System.loadLibrary (System.java:662)
        at gnu.io.CommPortIdentifier.<clinit>(CommPortIdenfifier.java)
        at nulltest.main (nulltest.java:115)
4 more
JVM exit

Szép, ugye? :) A JVM oldala:
http://www2s.biglobe.ne.jp/~dat/java/project/jvm/index_en.html Körülmények:
a kód rxtx-et használ. A használati utasítás, amit találtam hozzá PC-re,
ennyi: rxtxSerial.dll-t a jre\bin-be, rxtxComm.jar-t a jre\lib\ext-be
másolni. Viszont nem tudom, mi micsoda, mik ezek megfelelői a PDA-n, illetve
hogy hogyan állítsam be őket (Windows parancssor nincs). Jól sejtem, hogy a
gnu.classpath.boot.library.path és java.library.path kell nekem? Ezeknek van
megfelelője PDA-n WM5 alatt?

Andrásnak is szeretnék válaszolni, illetve neki is megköszönni, hogy írt!
Sajnos nem értek .Net-hez. :( A Javával még az ilyen analfabéta is
elboldogul valahogy, mint én, de a .NET-es gyakorlataimat jobbnak láttam
végigrajzolgatni. Vizsgán kb. csak az elméletből mentem át. Nem tűnik
nehéznek, de sehogy sem áll rá az agyam.

> Akár azzal is lehet próbálkozni, hogy külön processzből
> végzed a kommunikációt, vagy átírni az egész
> alkalmazást .NET-re.
Az elsőt úgy érted, hogy kódot mixelek, és a kapcsolat nem Java-s, a többi
meg igen? Ezt hogyan lehet?

Sziasztok!

Anett