[Java lista] [allas] I-Logic Kft. 1 senior, 1 junior fejleszto

András Csányi sayusi.ando at gmail.com
2008. Aug. 31., V, 12:17:56 CEST

2008/8/31 Gergely Hodicska <felho at avalon.aut.bme.hu>:
> Amennyit én tudok a sztoriról az kb. az, hogy az illető kitalálta, hogy
> legyen dokumentálva a rendszer.

Nagyon okos gondolat.

> Elsőre ez nem is tűnik olyan nagy
> dolognak, de azért elég sok folyamat van ezek mögött az oldalak mögött
> is, ráadásul nem is volt benne a céges kultúrában a dokumnetálás, így
> eléggé szélmalom harc lehetett.

Személy szerint meg fogok válni az összes olyan munkatársamtól akik
nem képesek olyan munkát végezni,hogy azt egy másik aránylag rövid idő
alatt át tudja venni.
Beteg pillanataimban olyan játékot eszeltem ki erre, hogy minden meló
állj és "a" átveszi "b" munkáját, "b" munkáját átveszi "c"  és így
tovább. ilyen módon fel lehet mérni, hogy mennyi ideig tartana a
váltáts. Akinek a munkáját nem lehet szintidő alatt átvenni, az
megkapja a figyelmeztetését. 3 -nál kipontozódik.
Persze ehhez olyan határidők is kellenek, de úgy gondolom, hogy ez nem probléma.

> Én is nagyon sokat sírtam annó, hogy semmi sincs leírva. Sokáig ez ment
> is jól, de aztán kezdtek előjönni a problémák (néha már senki nem tudta,
> hogy valami miért úgy működik, apró változások is sokáig tartottak), így
> sikerült a vezetéssel is megértetni, hogy ez "szükséges rossz".

Szerintem a doksizás hiánya egészen addig elviselhető amíg pénzed -
cég pénze, nem múlik rajta. Mert ilyenkor előjön az "ezt is megúsztuk,
meeg fogjuk a következőt is,mert egyre több tapasztalatunk van ebben".
Ez egészen addig megy amíg a céggel nagyon keményen fel nem törlik a
padlót amiatt, mert az információ hiány miatt nem voltképes elvégezni,
amit bevállalt.
Annak a programozónak - mert csak programozónak lehet hívni az ilyet,
nem pedig fejlesztőnek - aki nem képes a kódját megfelelően
kommentezni eltörném a kezét.
Sajnos én pont voltam olyan helyzetben, hogy felhasználói kézikönyvet
kellett írnom, illetve oktatni kellett a felhasználókat. Ilyen módon
láttam, hogy mi az ami kell és mi az ami van. Időt meg nem hagytak a
doksi írásra. A különbségből jövő feszültség és stressz meg nálam
csapódott le. Ez ment vagy két évig aztán vettem a kalapomat...

--
- -
-- Csanyi Andras -- http://sayusi.hu -- Sayusi Ando