[Java lista] email érvényesség

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Dec. 1., H, 14:51:13 CET

On Mon, 1 Dec 2008 13:25:20 +0000
biziclop <biziclop at gmail.com> wrote:

  Hali!

> ugyanazon a formon nemcsak idopocsekolos hulyeseg, hanem a "gepelje be
> ujra a jelszot" technika mukodesenek komplett meg nem erteserol
> arulkodik.

Miert, jelszok eseteben hogy mukodik a technika? (En azt is
copy&paste-elni szoktam ;) )

> Ha ket kulon formon egymas utan kered be, akkor tobb eselyed van arra,
> hogy tenyleg ujra begepeli a delikvens.

Meg arra is, hogy anyazik egy sort. Azert az ilyen trukkok bevetesenel
szerintem jo lenne megbecsulni, hogy mennyit nyernek vagy vesztenek a
felhasznalok az egyik vagy a masik megoldassal. Ehhez persze tudni kene,
hogy hany szazalek gepeli el az e-mail cimet. Ha ez a szam nagyon kicsi,
akkor a regisztralok osszessege a plusz munkaval meg bosszusaggal sokkal
tobbet veszit, mint ha nincs ilyen furfangos ellenorzes.

Egy olyan megoldast is el lehet kepzelni, hogy a webalkalmazas a
regisztracio lezartakor dob egy uzenetet, hogy X idon belul meg kene
erkeznie a regiisztracio e-mailnek (ez ugye mindenutt szokas), ha nem
jonne meg, akkor nezz vissza erre az oldalra. A felhasznalo meg kapjon
egy tobb napig ervenyes cookie-t, es ha a reg oldalra (vagy a megadott
ellenorzo oldalra) visszamegy, akkor tud meg modositani, illetve
lathatja, hogy mi tortent az ellenorzo e-maillel. (Pl. elkuldve,
visszapattant hibauzenettel, stb.)

Sot, hat akar a szolgaltatas fooldalan is megjelenhet valam erre utalo
szoveg (elkezdetd a regisztraciot, de blablabla). Ha tenyleg a
felhasznalo erdeke, hogy regeljen, akkor nem kell - sot nem egeszseges -
az 1%-nyi elgepelo miatt a masik 99%-ot turaztatni.

  atleta