[Java lista] <script> tag-ek eltávolítása

Gergely Hodicska felho at avalon.aut.bme.hu
2008. Júl. 14., H, 16:34:26 CEST

Szia!

> Szeretném eltávolítani a szövegből a script tag-eket, de nem akar sikerülni.
Mi lenne ezzel pontosan a célod? Csak azért kérdezem, mert ha mondjuk
XSS elleni védelem, akkor iszonyat naiv. XSS szűrés általánosságban nem
mondom, hogy nem lehetséges, de egy tényleg biztonságos megoldást
összehozni az kb. vérszopás.

Pl. említették itt, hogy protokol filteringre is figyelni kell, vagy
mondjuk egy apróság, amire nem szoktak figyelni: <scr<script>ipt>. De
kb. ez a jéghegy csúcsa, utána jön az amire nagyon nehéz felkészülni, a
különböző böngésző jellegzetességek és bugok. Érdemes lehet egyszer
megnézni, hogy milyen sok féle képpen lehet XSS-t injectálni:
http://www.gnucitizen.org/xssdb/application.htm

Ezért ha bejövő adatról van szó, akkor a legjobb valamilyen markupot
használni. Ha valamiért nagyon nem lehet, akkor én a következő (némileg
fordított) megközelítést szoktam használni (ez még így tekinthető
biztonságosnak): a teljes szövegen a spéci HTML karakterek cseréje HTML
entitásokra, majd ebben a szövegben cserélgetem vissza HTML-re azokat a
szekvenciákat, amiket az alkalmazásom legitim használata eredményezhet.

Üdv,
Felhő