[Java lista] A synchronized mítosz

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Júl. 30., Sze, 12:16:12 CEST

On Wed, 30 Jul 2008 11:28:41 +0200
Auth Gábor <auth.gabor at javaforum.hu> wrote:

  Hali!

>   De a servlet osztály összes példányváltozója "automatikusan" static,
> mivel a servletből egy példány keletkezik mindössze, és az összes azon
> az egy példányon szolgálódik ki. Tehát szálbiztosan kell a
> példányváltozókat használni, például szinkronizált metóduson át írni
> őket... :) --

En ugy emlekszem, hogy ennel is rosszabb a helyzet: nem tudod, hogy hany
peldanyod lesz, mert a kontener keszithet tobbet is (pl. ennek pont abban
az esetben van ertelme, ha tul lassu a kiszolgalas a sok szinkronizalas
miatt). Ettol fuggetlenul szinkronizaltal kell hasznalni a
peldanyvaltozokat, de a legjobb ha nem is hasznalod oket :).

A cikked meg nekem egy kicsit furcsa volt, mert nem ertettem az elejen,
hogy mi lenne az a mitosz. Tenyleg talalkoztal olyan programozokkal, akik
ennyire nem ertettek a synchronized hataskoret? A cikk cime alapjan azt
hittem, hogy arrol a tizeves mitoszrol lesz szo, hogy a synchronized
'lassu'. Errol egyszer olvastam egy jo attekintest. Amit hianyoltam a
cikkbol az az, hogy elmagyarazza, hogy pontosan mire is szinkronizal a
synchronized kulcsszo amikor nem statikus metodusra akasztjuk (this)
illetve amikor statikusra (this.getClass()).

  atleta