[Java lista] eclipse-jee-europa-winter-win32, Ant, Java EE 5

István Viczián viczian.istvan at gmail.com
2008. Jún. 17., K, 22:47:27 CEST

Üdv,

akkor kérdezek általánosabban. Van egy Java EE 5 alkalmazásom. Ebben
van egy JPA jar, egy EJB modul, egy alkalmazás kliens, plusz egy war.
Ehhez csináltam mindegyikhez egy külön projektet, mind ugyanabban a
könyvtárból, workspace, nyílik. Az Eclipse szorgalmasan csinálgatja a
build könyvtárait és a jar, war, ear könyvtárait. Szeretném, ha mindez
Ant-ból is menne, parancssorból, ráadásul a kettő szinkronban lenne.

Ez NetBeans-nél adott volt, hiszen a build cucca Ant alapú.
Eclipse-nél érzem, hogy valamit variálnom kell. Egyrészt teljesen
nulláról kell megírnom az Ant scripteket, vagy lehet generálni a
projekt beállítások alapján? (Mint a JDev-ben.) Vagy meg kell írnom az
Ant script-eket manuálisan, majd mint Ant project from existing build
file, és az Eclipse fogja az Ant-ot futtatni? Ráadásul mivel 4 projekt
van kell egy legkülső build.xml, ami a belső build.xml-eket hívja? És
figyelni, hogy akkor most az EAR-hoz megvan-e az összes modul. És hogy
teszem be version control alá ezt az egész bagázst? És ilyenkor az ant
a build könyvtárat használja, vagy mást, hogy még véletlenül se
kavarodjanak össze a class fájlok?

Attól félek, az Ant-tal bukom a project properties dolgokat, valamint
a JBoss Tools feature-jeit is, és megint ott tartok, hogy Ant-ból
nyomom fel a szerverre a cuccokat, ami működő, de akkor minek IDE.

Persze mind megoldható, csak attól félek, hogy egyedi, Ant tákolás, és
valami szabványos módja. Maven esetén ez ki van dolgozva, hogy mi hova
kerüljön, convention over configuration, mint tudjuk. Azt viszont nem
szeretném bevezetni, van rá pár okom.
NetBeans, JDev sem adott ekkora szabadságot, és ez tetszett, mindegyik
projektem ugyanúgy nézett ki. Itt letöltök pár projektet, amik ezekkel
a nagyszerű eszközökkel (Eclipse + JBoss) készültek, mindegyik másképp
néz ki, van ahol egy project az összes fájl, mindegy, hogy szerver,
vagy kliens, és az ant script válogatja ki magának. Máshol Ant build
script hegyek, pl. java_ee_sdk-5_01-samples.zip, ilyen csodákkal,
hogy: <import file="../../../../bp-project/main.xml" />.

Az összes nyomtatott irodalom mást ír, általában nem írják, hogy
ezeket a fejlesztőeszközben hogyan szervezzük, meg hogyan szedjük
külön projektbe, hogy build-eljünk, csak leírják, hogy kéne kinéznie
az EAR-nak.

Ötlet?

Viczi