[Java lista] eclipse-jee-europa-winter-win32, Ant, Java EE 5

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2008. Jún. 18., Sze, 11:29:58 CEST

Szia,

képzelj el egy melót, amiben van mondjuk 40 eclipse project - ezek az alkalmazás moduljai. Maven alatt van az egész. Módosítasz egy sort az egyik projektben, és ki akarod próbálni. Na erre a maven mindent jól újra fordít, importál, másolgat, generál. Ez fürge gépen is jó sok perc. Szóval a kis lépések politikájához biztosan nem való.

A repository megoldása is biztos nagyon jó ötlet, de nekem nem annyira tetszik, hogy mindent lépten-nyomon újra össze akar szedni.

Lecserélni egy importált repository elemet mondjuk egy saját modulra, na az sem egyszerű, a fél világ összes különböző ilyen-olyan konfig-szerű állományát át kell írni hozzá, hibaüzenet meg nincs, csak egyszerűen nem működik, amíg nem tökéletes. Különösen, ha azt akarom, hogy a többiek a repository-ból használják, nekem viszont a könnyű debug miatt inkább a forráskódból generált változatot, na akkor aztán lehet egy darabig játszani.

Személy szerint példul ezekért nem szeretem a Mavent, és magamtól soha nem fogom használni. Ha csapatban dolgozol, szerintem egy kicsit inkább a rémálom kategóriába tartozik, különösen a harmadiknak említett tulajdonsága miatt. Akár egyedül, akár csapatban dolgozol, az első tulajdonsága meg szörnyű. Eccerűen szeretek egyszerre keveset módosítani, és azt nyomban kipróbálni, na.

Persze lehet, hogy pusztán csak tudatlan vagyok a kezelését illetően, de nem szívesen olvasnék el egy szekérderéknyi irodalmat hozzá, inkább nem használom. Az előnyei jelenleg úgysem kellenek. Meg az is lehet, hogy olyasmire akarom használni, amire nem való (szoftverfejlesztésre, haha). Különben is kényelmesebb ex catedra kijelenteni, hogy Maven suxxx. :)

Üdvözlettel,

Iván KETLER

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters:
Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest
Fövarosi Birosag 01-09-463417

Geschaeftsfuehrung/ Management Board:
Monika Houck