[Java lista] java to EJB3

Schmidt András asch at freemail.hu
2008. Jún. 25., Sze, 17:40:32 CEST

Szia!

A fejlesztést nagyban meg tudja könnyíteni és főleg gyorsítani, ha a
szervered gyorsan indul. Így a megír kipróbál újrapróbál fázisok
begyorsulnak. Ezért egyszerű dolgokra érdemes Jetty-t használni, az fél
másodpercen belül indul el ellentétben a JBoss kb fél percével.

A funkció kiajánlásához használandó módszer web szerver segítségével sok
mindentől függ:
 - hány metódusod van, milyen paraméterekkel
 - kell-e felhasználó authentikáció vagy teljesen publikus a szolgáltatás
 - milyen eszközzel akarják majd elérni a szolgáltatást
 - van-e a megrendelő részéről valami vallási alapú követelmény

A fentiek megfontolása után lehet dönteni a következők és számtalan
egyéb közül:
 - SOAP-XML (un web service) valami konténerben (akár Jettybe is lehet
integrálni)
 - http get alapú megoldás kézzel megírva (pár) Servletben (kevés
metódusra akár gyorsabban is végezhetsz mint akármi mással), vagy valami
rest alapú csoda
   - előnye keretrendszerekhez képest leginkább a tanulási fázis
lerövidítése és a nagyon egyszerű tesztelhetőség (böngészőbe be tudod
írni a queryket kézzel)
 - Valami Java serializációra épülő megoldás (mint pl a spring-es amit
Böszörményi Péter javasolt): Java specifikus, tehát a kliensnek is
Javának kell lenni. Ráadásul a serializációval néha van para Java
verziók között

Sok sikert!
Schmidt András