[Java lista] JPA lekerdezes

Tamás Magyar magyusz at gmail.com
2008. Már. 4., K, 14:42:53 CET

Csaba Ragasits <ragasits.csaba at gmail.com> írta, 2008.03.04.:
> Szeretném, ha kifejtenéd az általam beidézett, általad inkább nem
>  minősített kóddal mi a problémád, hátha tanulok belőle...

Hát ha így rákérdeztél...

1. Hasonlítsd össze Keresztes József <jkeresztes at vati.hu> 11:40-kor
írt levelében írt megoldással.

2. Gondolj arra, hogy hátha egyszer más is olvasni, javítani szeretné
a kódodat, és mit fog szólni az egybetűs (d) meg hárombetűs
változónevekhez (az aid meg a did még értelmes angol szavak is :) ).
Az empatikus megközelítés helyett persze lehet jönni mindenféle
lefektetett elvekkel, szabályokkal is erre vonatkozólag.

A többi apróság, de azért még rátett:

3. Minek a Boolean ehhez a belső vezérléshez, ha már így csináltad,
ide tipikusan elég lett volna egy primitív boolean. Jó persze mit
számít az a pár nanosec, és inkább mindenhol használj nagybetűset,
mint hogy akár egy helyen kisbetűset, ahova nagy illene.

4. .toArray(new Grawe[0])
Idézek a javadocból:
"the array into which the elements of this list are to be stored, if
it is big enough; otherwise, a new array of the same runtime type is
allocated for this purpose."
Szóval ha már arrayt használsz, legalább adj meg akkorát, amibe belefér.

5. Vannak még olyan kis apró szépítési lehetőségek is, hogy sql = sql
+ "blabla" helyett sql += "blabla", vagy ha már agyonifezted, arrow
code helyett guard clauses.

6. Mivel a kommentsorban is elgépelési hiba van (megjelnítése e
nélkül), összeségében nem láttam egy jó sort sem, ezért írtam, hogy
inkább nem minősíteném, de mivel megkértél rá megtettem, remélem
segítettem.

Magyusz