[Java lista] Egyszeru program vedelem

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Már. 13., Cs, 15:25:57 CET

On Thu, 13 Mar 2008 13:06:07 +0100
Stef <stefhun at gmail.com> wrote:

  Hali!

> Szeretnék tervezni egy kisebb java-s programot (Swing-es vagy swt-s gui,
> 1.5-ös java verzión), melyet lehet hogy később értékesítenék is alacsony
> áron, úgy maximum 20-30 EUR  értéken. Mielőtt belekezdenék bármibe,
> keresnék egy licencelési és program védelmi technikát, ami nem túl
> bonyolult, de kb. olyan hatásos legyen, hogy ne érje meg vele
> foglalkozni a feltöréssel, inkább vegye meg a felhasználó :)

Hat ez ketvaltozos problema, az arral is lehet jatszani :) Vagy adsz
hozza egyeb szolgaltatast, es hozzakotod a sajat szerveredhez.

> Első körben az obfocusálást néztem, de ez nyilván nem elég.

Csodak nincsenek, a program is csak informacio, ezert masolhato. Egy
dolgot tudsz csinalni, hogy legalabb tores kelljen a masolashoz:
hozzakotod valami modon az adott felhasznalo gepehez (lasd windows). Pl.
CPUID, vinyo azonosito, stb. Mondjuk ezeket lekerdezed, es a
regisztralasnal generalsz hozzajuk valami kulcsot, amit a program
indulaskor ellenoriz. (Pl.: Titkos kulcs nalad, publikus a szoftverben -
ebbol egybol latszik is, hogy hogy lehet torni ;), ugyhogy valoszinuleg
eletszagubb, ha valami security through obscurity algoritmust hasznalsz.)

Masik opcio, hogy szinten reg kulcsokat gyartasz, es a szoftver idonkent
jelentgeti neked, hogy elinditottak (IP cimmel, stb.) ebbol jo esellyel
eszre tudod venni, ha masoltak, aztan a kovetkezo jelenteskor a kulcs
torlesere utasitod az alkalmazast. Ez foleg olyan alkalmazasnal mukodik,
amelyik valami modon internetet is hasznal neha. Vagy csak installalaskor
kell net, es akkor figyelni tudod, hogy az egyszer eladott licensszel
csak egy gepre lehessen egyszerre ervenyesen installni (vagyis csak akkor
engedsz uj installt, ha a masikrol elotte szinten online kapcsolattal
leszedtek a cuccot). A windows is valami ilyesmivel jatszik.

Es ezzel mind-mind jol meg tudod szivatni a jogos felhasznalokat is. Nem
fognak szeretni erte :) Pl. aki a laptopjara es az asztali gepere is
installna a szoftert, az ugye helybol emlegetni fogja anyukat.

Oszinten szolva en az utobbi jo par evben nem sok vedelemmel ellatott
alkalmazast lattam. Bar igaz, hogy ebbe belejatszik az is, hogy 10 eve
foleg linuxot hasznalok ;). Javasbol talan csak a Poseidon for UML-t. Az
regkulccsal indul csak (az ingyenes verziohoz is generalni kell).
A jatekok kozul a CS az a kulcsos+jelentgetos megoldast hasznalja (lanon
vigan eljatszogattak valakik allitolag a tort verzioval...)

  atleta