[Java lista] Egyszeru program vedelem

biziclop biziclop at gmail.com
2008. Már. 13., Cs, 21:58:01 CET

Jo? Attol fugg, mire.

Ha peldaul en vagyok a celkozonseg, akkor pontosan arra jo, hogy jol
felbaszd az agyamat es minden lehetseges forumon elmondjalak
mindennek. Ezek pontosan azok a fajta megoldasok, amiket
felhasznalokent mindenki annyira utal.

Ha 25-30 eurorol van szo, akkor ebbol par dologra azert lehet kovetkeztetni:

1. Nem corporate piacra szanod, ahol barmit meg lehet csinalni a
vevovel, mert evente ugyis csak ot licenszt adsz el, es nem az dont a
vetelrol, aki szopni fog vele, hanem a regi haverod, aki epp
veletlenul annal a cegnel van vezeto pozicioban.
2. Nincs penzed koltseges infrastrukturara, amivel ellenorizhetned a
megoldasod hatekonysagat, pereskedhetnel, kemkedhetnel, es magara a
titkositasra sem akarsz sok penzt szanni.
3/ A magyar piacrol eleve lemondtal. Ezt mar azzal megtetted, hogy egy
fityinget is kertel a programodert.

Epp ezert tenyleg a legkoltseghatekonyabb megoldast erdemes
valasztani, ami epp csak annyira hatekony, hogy aki ert a
programozashoz, ne rohogjon ki hangosan, es az implementacioja nem
kerul tobbe egy fejlesztoi napnal.

Erre tenyleg az a kombinacio jo, hogy

1. Egy teljesen kozonseges piaci obfuszkatoron athhajtod a kodot, hogy
azert eleg bosszanto legyen turni a visszafejtett forrast.
2. A felhasznalo adatait leirod egy licenszfile-ba.
3. Adsz neki egy jo ritka random azonositot, amire neki hivatkoznia
kell, ha supportot ker es amivel letoltheti a frissitest, ha ilyenrol
egyaltalan szo van.
4. Az egeszet jol alairod RSA-val a fent vazolt modon.
5. Csinalsz egy egyszeru nyilvantartast arrol, hogy kinek milyen
azonositot adtal, es ha van kedved, figyelheted, hogy hanyszor, merrol
tolt le pl. frissitest (ehhez jogod van), ha nagyon gyanusan sok
IP-rol, akkor megkerded tole emailben, hogy ugyan, mi a fasz van.

A vege mar fakultativ, de en igy kepzelek el egy fair masolasvedelmet,
ami nem veri a gyartot eszement koltsegekbe, nem torvenytelen es nem
kenyelmetlen a jogos felhasznaloknak.

lsp