[Java lista] Egyszeru program vedelem

Marai Laszlo lists at atleta.hu
2008. Már. 14., P, 02:25:43 CET

On Thu, 13 Mar 2008 19:04:48 +0000 GMT
"Peter Verhas" <peter at verhas.com> wrote:

  Hali!

> Ha a programot feltori az ellen ugysem lehet vedekezni. Nem erdemes
> nagyon sokat ezen erolkodni. Aki elakarja lopni, az ugyis ellopja. Ha
> mar oda eljutsz, h lopjak a programod, akkor boldog lehetsz.

Ebben egyetertunk, csak azert korrigaltam, mert nem akartam, hogy barki
komolyan vegye. Ugyis a leggyengebb pontot kell tamadni mindig, es
valoban ez a digitalis alairas arra jo, hogy az mar a programkod legyen.

> A titkos kulcsot pedig meg a windows-ban is sikerult kicserelni, mert
> biztos ami biztos alapon az nsa-nak is volt egy kulcsa benne.

Hat igen, leginkabb az a hatulutoje ennek az alairosdinak, hogy eleg
konnyu benne kulcsot cserelni. Ahhoz meg programozonak sem kell lenni,
tehat a kucslot kene megprobalni meg eldugni valahogy, ami java eseten
nem is annyira konnyu feladat. Egy statikus tagvaltozorol is ordit, ha
publikus kulcs van benne, akarhogy legyen is obfuszkalva a kod.

De igazabol a a masolgatas ellen sose fog semmi se megvedeni. Vegulis aki
abban bizik, hogy egy ilyen (igy implementalt) licensz ellenorzest nem
tornek ki a programjabol, az gyakorlatilag abban remenykedik, hogy sosem
fog eladni belole 1000 peldanyt sem.

Leginkabb akkor mukodik a dolog, ha valamiert kapcsolatban lehet vagy
kell maradni a vevokkel: frissitesek, uj verziok is kijonnek neha. (Ennek
legszebb peldaja a konyvelo program piac, ami szerintem az itthon
gyartott szoftverek 90%-at teszi ki :).) Ja, es a jo ar/ertek arany, hogy
azt modnja a vevo, hogy hat en mar nem leszek annyira kicsinyes, hogy ezt
ellopjam. (Marpedig egyszeru kis szoftverert soknak tunik a 20-30EUR)

Es meg valami: a lelkes vevo/felhasznalo. Akik biztosan megveszik, mert a
program nem csak jo, hanem szuper. Ilyenkor a kaloz masolatok igazabol
reklam szoroanyagnak tekinthetok. Foleg mac-en latni ilyen szoftvereket
Egy baratom magyarazta is nekem, hogy macre kell fejleszteni, mert ott
megvan a kulturaja annak, hogy vasarolnak az emberek. De ott a szep
aprolekosan kidolgozott UI-nak is megvan a kulturaja. Erdemes megnezni,
hogy egy-egy szoftvert esetenkent hogy tudnak hype-olni a blogokon.

  atleta