[Java lista] Egyszeru program vedelem

istvan.ketler at lhsystems.com istvan.ketler at lhsystems.com
2008. Már. 14., P, 12:11:15 CET

Véleményem szerint némi obfuszkálás, majd egy kicsit idegesítő bejelentkező ablak, amely néhány másodperc után (vagy egy random gomb megnyomására) magától eltűnik. Ennél több egy 20-30 eurós programhoz szvsz felesleges. Lásd mondjuk Total Commander (leánykori nevén Windows Commander). Tíz emberből egy talán még itthon is megveszi, a maradék kilenc meg a "promo".

Tehetsz bele még időkorlátot (30 nap után nem igazán működik). Ehhez az installálás idejét jól el kell rejtened, és lehetőleg nem csupán egy adott helyen kell ellenőrizned. Úgy első közelítésből biztosan nem vágnék bele ebbe.

A beégetett kód ellen meg nekem (clipperben, az ősidőkben) az jött be, hogy a programban lévő üzenetekből rakta össze a kulcs szöveget, így nem egy helyen volt tárolva, hanem "szétkenve". Ezt sem nehéz implementálni, ráadásul az indextábla futás közben frissíthető (visszaállítható) is, illetve észrevehető, hogy megváltoztatták (feltörési kísérlet). Ugye a clipper is interpretált, vagyis forrásba visszafejthető (elvileg), szóval ezért is jó ez a hasonlat.

Módszer az is, hogy ha nincs licensz, látszólag fut, de bizonyos időnként hibával "elszáll" (károkozás nélkül). Ez elég genyó dolog, és kellően idegesítő is lehet, ráadásul több helyen is implementálható (de ne egy adott metódust hívjon több helyről), így nehezen megkereshető. A kiírt üzenetet (pl. érvényes licensz hiányában a program most leáll) nem szabad stringként tárolni, hanem az előbbi módon több más "valódi" üzenetből kell összeállítani. Így azért már nem is olyan könnyű a megtalálása.

Ezeknél több energiát nem hiszem, hogy érdemes lenne befektetni. Persze kombinálni lehet őket.

Üdvözlettel,

Iván

Ivan KETLER
Project Coordinator
NetLine/Plan new GUI

Schedule & Revenue Management
Airline Management Solutions
Lufthansa Systems Hungaria

Hungary, 1123 Budapest, Alkotás u. 53.

Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters:
Lufthansa Systems Hungaria Kft, Budapest
Fövarosi Birosag 01-09-463417

Geschaeftsfuehrung/ Management Board:
Monika Houck